Снимка: архив "Булфото"
fallback

Тройно е спаднала продажбата на еднократни билети за градския транспорт в София. По-малко хора си купуват и от талоните за десет пътувания. Двоен обаче е ръстът на онези, които си купуват абонаментни карти, показват данните на Центъра за градска мобилност.

През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., пише "Монитор".

От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. От тях през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди.

Oще по темата

Увеличава се обаче броят на продадените абонаментни карти – с над 68%. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. от нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.

През 2020 г. в София се очаква да заработи електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си до

кумент от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

27

vlady

преди 6 години

Тримесечна карта 13.50 пак е скъпо - това са 225 пътувания по 0.06лв, надали някой ще направи толкова за три месеца. Като не се купуват абонаментни карти приходите спадат и стават нестабилни. При закупуване на карти компанията получава сериозна сума наведнъж предварително и може да планира правилното и използване, при масово пътуване с билети няма как да се планират предварително приходи. Картата от 13.50лв никога не е важала за крайградски линии с по-скъпи билети.

26

Анонимен

преди 6 години

Време или разстояние. Ами в тези задръствания заради все по-влошаващата се организация на движението в София, явно ще бъде плащане по време. Висиш 1 час в задръстване между две спирки - плащаш за 1 час пътуване.

25

До 22 vlady

преди 6 години

Я пак! До 1989-та година винаги пътувахме с тримесечна карта за всички линии от 13,50 лева, а след 1989-та спряхме да си купуваме карти за пътуване, защото станаха безумно скъпи. Ти пишеш, че е било обратното. На себе си ли да вярвам или на теб ...

fallback