Снимка: Район "Възраждане" - Столична община
fallback

Режим на платено паркиране ще бъде въведен в горната част на квартал "Лозенец" и в участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село", съобщи "24 часа".

Зелената зона за паркиране в София ще се разшири с още около 5500 места. Паркирането ще стане платено в горната част на квартал "Лозенец" и в нови участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село".

Предложението за разширение на зелената зона е на районните кметове и ще бъде разгледано утре от транспортната комисия към Столичния общински съвет.

Ако исканията бъдат приети, по 1 лев на час ще се плаща в горната част на "Лозенец". Според прогнозите в квартала ще има 2300 места за паркиране в зелена зона. Там преди няколко месеца бе въведена зелена зона, но само в долната част на квартала.

В "Оборище" зелената зона ще се разшири с около 1100 места и ще бъде въведена в карето между бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", бул. "Данаил Николаев", бул. "Ситняково", ул. "Черковна" и ул. "Султан тепе".

В район "Красно село" паркирането ще стане платено в квартал "Крива река" - между бул. "Гешов", бул. "П. Славейков", бул. "Тотлебен" и ул. "Г. Софийски", както и в карето между ул. "Добруджански край", ул. "Йоаким Кърчовски", бул. "Тотлебен" и бул. "Скобелев". Там ще има около 700 паркоместа.

В район "Възраждане" зелена зона с около 1400 паркоместа се въвежда в участъка между булевардите "Сливница", "К. Величков", "Скобелев" и "Опълченска" - тоест в кварталите "Зона Б5" и "Зона Б18".

За въвеждането на зелена зона районните кметове провеждаха около една година обществени обсъждания и анкети сред граждани. В "Лозенец" например те бяха проведени още през 2014 г., но зелената зона бе въведена частично в края на 2017 г.

"По груби сметки общо новите места в зелена зона ще са между 5000 и 5500, ако СОС приеме и четирите искания. След решението на СОС ще направим проекти и тогава ще е ясен точният брой на новите места. Ще са ни нужни около 3 месеца за въвеждането на зоната - за поставяне на знаци, маркировка, антипаркинг колчета и др.", обясни шефката на "Паркиране и мобилност" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

86

Ели 2

преди 6 години

Така че монетата има две страни, не може буквално да четем законите и да не ги тълкуваме.Това е разликата между добрият и посредствен адвокат, както казваше дядо ми, завършил право в Швейцария. Пак казвам - смирение, отстъпване, хуманност. Не мога да се сърдя на хора с 20% ид. части, че са паркирали 20 мин. пред подземния ми гараж. Но мога да се сърдя на жена с 10 гаража, която поради селския си манталитет 20 минути е паркирала пред гаража ми, а има три такива.Простакът е неспасяем!

85

Ели

преди 6 години

В цял свят паркирането е привилегия, но... Трябва да бъдат създадени условия за живущите в конкретен квартал. Имам съседи с 2-3 коли и две деца - да са здрави, нормално! Имат три апартамента и не им е бил осигурен гараж, което е скандално, защото притежават 20% от идеалните части. Сега тези хора са ощетени, в същото време трябва да плащат за ремонти 20%, питам какви са правата им?В този смисъл те са ощетени. Нещо в Закона куца. В същото време имам 4% ид. части и имам гараж... Справедливо ли е?

84

Ами

преди 6 години

Ами нека цяла София стане синя,зелена и всякаква там зона. И всички идващи от провинцията (особено тези от Перник )да спират накрая на града и от там...да му мислят.

fallback