Снимка: архив, Булфото

От седмица такситата в София са кът. Оказва се, че в навечерието на празниците около 20% от колите са блокирани заради бюрокрация, твърдят от бранша.

Те трябва да платят данък, близо 850 лева, за да могат да работят и през 2018 г. и това била причината повечето от тях да не са по стоянките, а да висят в данъчните служби.

През последните дни да поръчаш такси се оказва истинско предизвикателство. В пиковите часове може да се чака и до 30-40 минути.

Недоволните таксиджии готвят протест на 21 декември с искане Столичната община да въведе минимална тарифа от 1 лв. на километър. В момента големите компании в София возят на 0,79 лв. за дневна и на 0,90 лв. за нощна тарифа.

"Смятам, че искането им за минимална тарифа от 1 лв. не е обосновано, защото всяка фирма и сега може да си сложи цена, каквато иска, стига да не надвишава горната граница, пък хората сами ще решат, дали да се качат и возят на такси за 1 лв. или за 0,79 лв. на километър. Твърдението, че като се повиши цената на таксиметровата услуга ще има повече таксита не е вярно, защото пазарът определя цената", настоя с писмо до медиите инж. Симеон Славчев, член на постоянната комисия по транспорт и туризъм в Столичната община.

По думите му таксиметровите компани и в момента не са ограничени да си вдигнат тарифата, ако преценят, тъй като Столичната община е определила само горната граница на таксиметровата тарифа и тя е 1.60 лв.

"Таксиметровите шофьори имаха девет години така наречената данъчна ваканция и не плащаха абсолютно никакъв данък. След въвеждането на патентния данък по-голяма част от нелегалните таксита отпаднаха. Не мога да приема и аргумента, че патентният данък на такситата в София, който е в размер на 850 лв. на година, е висок. В София има 6000 таксита и ако разделим данъка на дните в годината ще се получи, че всяко такси плаща по 2,30 лв. на ден. Това е напълно поносимо", настоява общинарят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase