Снимка: архив, Bulphoto

Организацията на движение е наука, която не е за политици. Няма да е успокоена зона, а поредната зона на напрежение. По този начин автоинструкторът Красимир Георгиев коментира решението на общинския съвет в София да бъдат изградени две нови пешеходни зони от 1 март догодина и ограничение на скоростта до 30 км/час.

"Стана модерно да се говори само за скорост. Много често се натъкваме на феномена проба - грешка. Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани", посочи той пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е възможно решението да е прикриване на несвършената работа по организация на движението. По думите му виждаме куп недомислици - проблемът с паркирането, синята и зелената зона в този им вид, контейнерите вдясно по улиците.

Експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев подкрепя въвеждането на "успокоената зона" и уточни, че по основните направления няма ограничения от 30 км/час, а то важи за малките странични улички.

"Няма да има ефект върху чистотата на въздуха. Автомобилите, които най-много замърсят околната среда, се ползват с преференции по отношение на данъчната ставка. Изумявам се, че в събота се въвеждат тотално синя и зелена зона, остана и в неделя да направят. Всички бягат от зоната, паркират извън нея и затрудняват живеещите там", коментира още той в студиото на "България сутрин".

Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров не е взето експертно мнение и не е имало период на обсъждане на решението.

"В посочената зона има булеварди с 3 платна. И там ли ще важи тя? Ако ще говорим за 30 км/час, е много по-разумно това да бъде въведено в кварталните улички. В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той.

Тодоров подчерта, че общината не си е направила труда да изгради места, в които да се прибират кофите за боклук и да не пречат на движението.

Коментари Напиши коментар

45

Браво!

преди 4 години

Ред е на "Крива река".То не беше паркиране по тротоари, градинки, на пешеходни пътеки, пред входовете на къщите ни, на завои, еднопосочни улици по 2 редици, няма видимост, и е предпоставка за ПТП-та, още малко ще паркирате в тоалетните ни.В цял свят паркирането е ПРИВИЛЕГИЯ, а не право.Сбогом, Андрешковци.Да ползваш нещо без да плащаш е национален спорт.Адмирации към г-жа Фандъкова и членовете на Общинските съвети.

44

Анонимен

преди 4 години

в Хановер на входа на страничните улици има табела и надпис - ЗОНА СЪС ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СПАЗВАНЕ НА СКОРОСТ ДО 30 км/ч . всички странични улици .

43

До 41

преди 4 години

Не се ли опровергаваш самичък? Поради същите причини поради които има облекчение за електрическите автомобили трябва да има утежняване на по-неекологичките по еди какви си критерии... Дали за това трябва закон/наредба няма никакво значение ...