Снимка: архив Булфото
fallback

Столицата ни "отеснява" все повече. Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно. Какво предвиждат от Столичната община, за да ограничат регистрацията на автомобили и трафика разказва Боряна Благоева.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

Към момента общия брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", разказа пред БНТ Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г" по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин", обясни Здравко Здравков, главният архитект на София.

"През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч", обясни архитектът.

"Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", категоричен е Здравков.

А докато Столичната община успее да накара повече софиянци да слязат от колите и да използват велосипеди или градски транспорт, броят на автомобилите в София ще продължи да расте с около 600 всеки ден.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

114

Чибо

преди 6 години

Глупости, как ли па няма да тръгна на як пазар с велосипед! И защо на достатъчно широки улици, направени еднопосочни, паркингите са очертани по такъв *** начин? За да се събират по-малко коли, разбира се - никой не мисли в тая държава практично и в перспектива! Трябва да се паркира по диагонал хем заради мястото, хем е по-удобно и по-бързо.

113

Гошо

преди 6 години

Вината не е в хората че карат коли и че стават все повече автомобилите. А вина носят управниците че правят тесни пътища и не подсигуряват паркинги за новодошлите в столицата българи защото няма работа по родните им места.Така че много скоро столицата ще събере всички хора и коли от все по запустените ни градове и села ,а паркирането ще бъде чист късмет дори в крайните квартали на СОФИЯ.

112

Анонимен

преди 6 години

Чета ги тия коментари и ме лъха една остра тъпотия и рязка ограниченост в 95% от коментарите. Хората в белите държави отдавна са го разбрали че нито става всеки да има кола нито има смисъл. За тия дето пишат че велосипедите трябва да се забранят, е същото като на 2 седалки в автобус да седят 140 кг лелка и 60 кг момче и лелката да крещи че слабите нямат място. Дебилни и жалки сте. Не стига че заемате 90% от пространството по пътя и не само, а и ревете че ви пречат некви колела. ***

fallback