Снимка: Bulgaria On Air
fallback

Между 1200 и 1500 лева е заплатата на един шофьор на градския транспорт в София. Тя се формира по няколко показателя - основната заплата е един компонент, над нея започват да се трупат други като стаж и квалификация. Това разкри зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев в предаването "България сутрин" по повод вчерашния протест на един от шофьорите на линия 84, който блокира депото в столичния квартал "Дружба".

Крусев съобщи, че на въпросния водач вече е наложено дисциплинарно наказание и то е "освобождаване от работа".

"Възможно е да има основания за протест, но това не е формата, принуждавайки стотици хора по спирките да мръзнат на минусови температури. В столичния транспорт има две синдикални организации, на които шофьорите са членове и съответно ръководството на дружеството е в постоянен диалог с тях, които трябва да имат диалог между работници и ръководство и да се върви към решаване на проблема, ако има такъв", обясни Крусев.

Зам.-кметът на София по транспорта е разпоредил и проверка как шофьорите ползват почивните си дни. По думите му, ако се установят неточности и се почива по-малко, ще се вземат съответните мерки.

Oще по темата


Пътуването с градския транспорт е най-сигурният начин за придвижване в града, подчерта Крусев. Той отбеляза, че водачите не се санкционират за закъснения заради натоварения трафик в столицата.

Условията на работа и комфортът за пътниците са свързани и се изразява в подобряване на качеството на услугата - това засяга и шофьорите, и пътниците, посочи още Крусев в студиото на Bulgaria ON AIR.

"Ние инвестираме усилено в подмяна на превозни средства, така че шофьорите да имат едни по-добри условия на път, а пътниците - по-добри условия на пътуване. Целим през следващите няколко години средната възраст на автопарка в автотранспорта да бъде между 5 и 7 години", съобщи той.

Видеонаблюдението е един от топ приоритетите, разкри още столичният зам.-кмет по транспорта.

"Планираме да изградим видеонаблюдение в абсолютно всички превозни средства, включително и по някои от най-натоварените спирки на градския транспорт, така че да имаме по-обхватна картина какво се случва вътре в самите превозни средства, което касае сигурността не само на водача, но и на нашите пътници", заяви той.

Крусев потвърди, че има двоен спад на продажбата на талони за еднократна употреба, но по думите му това е нормално да се случи, тъй като има двоен ръст при закупуването на дългосрочните превозни документи заради понижението на тяхната стойност.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

58

Анонимен

преди 7 години

Този *** на снимката прави ли разлика от заплата и заработка? Колко дни шофьорите трябва да се лишават от почивка за да вземат тези пари 1200-1500 лв.? Защо не кажеш, че основната заплата е 874.50лв от октомври 2016г. а до октомври 2016 беше 804.50лв.

57

Анонимен

преди 7 години

В България, ако някой си търси правата ( в случая шофьора на автобуса), става неудобен и веднага го уволняват. Докога ще практикувате така Крусев. Погледни се само на какво приличаш - жална *** си.

56

Анонимен

преди 7 години

да се провери ДАРИ ползват почивни дни,а КАК ги ползват си е тяхна лична работа. това да не е биг брадър ?

fallback