Снимка: архив Reuters

Специалисти ни успокояват, че е нормално поне три месеца в годината в София да бъдат измерени високи нива на праховите частици. Това обаче не променя фактът, че качеството на въздуха влияе и на качеството на живота на столичани.

Основните замърсители в София са използването на твърдо гориво за отопление, емисиите от автомобилния транспорт, включително и общественият.

Още по темата

Мариян Йорданов, колега от Investor.bg обаче следи изкъсо чисотата на въздуха от станциите в "Дружба", "Красно село", "Надежда" и Копитото. Той засича, че в събота и неделя въздухът в София е значително по-чист. Според него в делничните дни именно транспортът създава проблемите с чистотата на въздуха.

На 14 януари той се обръща към Столичната община с предложение: Общественият транспорт да бъде безплатен, ако станциите за чистотата на въздуха в София показват над 200 PM10.

Днес Столичната община връща отговор: В момента се изготвя програма за управление на качеството на атмосферния въздух на София за идните пет години, както и нов план за дейстивие. Предстои документът да бъде одобрен от Столичния общински съвет.

Предвид сериозността на проблема с превишените концентрации на фини прахови частици, СО е поискала от МОСВ и ИАОСВ да се създаде оперативна работна група за определяне на по-ефективни мерки за подобряване на качеството на атмосферния въздух на територията на общината.

Една от предвидените мерки е именно въвеждането на безплатен градски транспорт при данни за неблагоприятна метеорологична прогноза.

Именно това е и предложението на редица еколози - да се компенсират гражданите, като в дните с повишено замърсяване, градският транспорт да бъде безплатен.

София, заедно с Пловдив, Плевен и Велико Търново попадат в класацията на градовете с най-мръсен въздух в България. Това показва проучване на Международния институт за приложен системен анализ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase