През февруари ще започне строителството на спирката от третия лъч на метрото - тази на столичния бул. "Владимир Вазов". Още в първите дни на месеца ще започне да се огражда около бъдещите изходи, а през март ще започне и същинското копаене в участъка между улиците "Черковна" и "Тодорини кукли", обясни инж. Ангел Джоргов от "Метрополитен".
Заради строителството ще има стеснение по бул. "Владимир Вазов", като трафикът ще се насочи само в едното платно на участъка. Шофьорите ще могат да стигат до моста Чавдар през малките квартални улички или да излизат от жилищния комплекс през ул. "Резбарска" към Сточна гара, пише "Монитор".
През март ще започне подготовката и на четирите станции от "Овча купел" до "Горна баня". На последната спирка там пък ще се направи и малка жп гара , за да могат перничани да не кръстосват целия град. Освен това ще има и буферен паркинг, обясни още инж. Джоргов.
В момента се сглобява и германската къртица, която ще подхване тунела на подземната железница от гараж "Земляне" през април. Машината, която тежи 1600 тона, ще бъде пусната в стартовата шахта и ще прокопае тунелите за третия лъч на метрото. Тя ще се движи в посока спирката при "Театър зад Канала".
През 2018 г. пък трябва да се пусне и новата естакада на бул. "Цар Борис III" и "Гоце Делчев". Идеята е да се облекчи натовареният трафик около пазара "Красно село".
Така колите, които се движат по "Гоце Делчев" и "Житница", ще минават под "Цар Борис III" без светофар. Надземното строителство при бул. "Патриарх Евтимий" трябва да приключи през май, а отгоре ще се положи чисто нов асфалт.
Цялата трета отсечка, която ще е дълга 12 км и ще има 12 станции, ще е готова през август 2019 г. По нея ще се пуснат нови влакчета, които ще могат да се движат и автоматично и ще започнат да пристигат от средата на 2018 г.
Освен това по третата линия на метрото ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
11
Grom
преди 7 годиниИ в Лондонското метро вече правят само такива станции - Jubilee line като една от сравнително новите линии има най-много такива станции. Там даже са по-високи - да не можеш да се набереш и да прескочиш. Затворени са отвсякъде. Вратите са измислени така, че да пасват на всички врати по вагоните и се отварят встрани, досущ като на влака - комбинирано, само когато има спрял влак на станцията.
10
azz
преди 7 годиниДо АнонименПреградите се плъзгат встрани.Влакчето спира така,че вратите му се изравняват с тези на преградите,и двете се отварят автоматично.В най-новата част на метрото в Париж са така,ватман няма.
9
Анонимен
преди 7 годиниЦитат: Освен това по третата линия на метрото ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал.Къде тук видяхте термина врати?!Стени, прегради, врати - това не променя същността, че има някаква преграда, която се маха, когато влака спре. Какво не ви е ясно? Примерно преградата (стената, вратата) потъва в пода, когато се отваря за преминаване на пътниците. Не знам как точно ще я реализират, но това едва ли е повод за дискусия. Други неща са важни