Архив: Булфото
fallback

Основната цел на новото ръководство на Центъра на градска мобилност е превръщането на градския транспорт в предпочитан начин на придвижване, заяви в интервю за БТА Христиан Петров, изпълнителен директор на ЦГМ.

По думите му това може да стане чрез модернизиране на превозните средства, което се случва и е последователна политика на Столичната община.

"Скоро бяха купени 110 нови автобуси, които поетапно се пускат в движение и ще обслужват девет линии на градския транспорт. Доскоро стопанисваните от частните оператори "Юнион Ивкони" ООД и "Карат С" АД линии 150,72,73, 27 и 74 вече се обслужват от "Столичен автотранспорт", посочи Петров.

Предстои до месец по улиците на града да тръгне тестови електробус, за да се прецени как се движи той в реална градска среда и възможно ли е въвеждането на такъв тип транспорт.

На второ място, за да бъде общественият транспорт удобен и ползван от хората Петров постави изграждането на нова инфраструктура. В това отношение Столичната община работи от години по обновяването на пътищата и строителството на нови улици и булеварди.

Особено важно обаче е разширяването на метрото - най-бързият и екологичен транспорт. В момента се работи усилено по строителството на третия метродиаметър, каза директорът на ЦГМ.

Според него третият начин за превръщането на градския транспорт в предпочитан, е въвеждането на нови технологии, които могат да улеснят придвижването на хората.

"Работим денонощно по финализирането на документацията за интелигентната система на таксуване. Системата стъпва на няколко базисни правила. На първо място да бъде доизградено и интегрирано това, което вече е направено в системата на градския транспорт, особено метрото", посочи Петров.

По думите му цел на ЦГМ е да изгради такава технологична инфраструктура, която да позволи най-гъвкава тарифна политика, която да бъде в интерес на гражданите. Това означава всеки да може да пътува с един транспортен документ в целия градски транспорт.

"Трябва да има валидатори във всяко превозно средство, които да приемат както превозните документи, които сега съществуват, така и мобилни телефони, дебитни и кредитни карти и т.н. Превозните документи ще могат да се купуват и да се зареждат от т. нар. вендинг машини. В началото ще има само няколко такива машини, поетапно ще въвеждаме още. Контрольорите ще продължават своята функция по проверка на превозните документи", обясни Петров.

Интелигентната система на таксуване включва и изграждане на видеонаблюдение, което ще осигури по-голяма сигурност за пътниците и шофьорите, както и за да се вижда в реално време какво се случва във всяко превозно средство.

Христиан Петров призова гражданите за търпение във връзка с големите интервали на движение на градския транспорт, особено в центъра. Причината е строителството на третия метродиаметър, ремонтите и строителството на улици и булеварди в града.

Автобусни линии 72 и 204 и тролейбусни линии 2 и 9 имат целодневно закъснение с около 20 минути за курс. Въпреки диспечерите чрез натрупване се стига до закъснения от разписание в порядъка на 60-70 мин., което неизменно води до загуба на курсове, респективно намаляване на осигурената превозна възможност. Но ремонтите и строителството ще доведат и до по-добро транспортно обслужване с обществен градски транспорт в София, каза Петров.

Относно приходите от превозните документи той припомни, че ЦГМ е търговско дружество. Финансовата рамка, по която работи то е поставена от Столичния общински съвет и отговаря на транспортната задача, която има за изпълнение през тази година. Средствата отиват за разплащане с транспортните дружества, които изпълняват услугите по пътуванията на гражданите, посочи Петров. По думите му според транспортната задача за тази година е градският транспорт да измине общо 58.6 млн.км., за което трябва да получи около 215 млн. лв.

През цялата 2015 г. са закупени 226 едногодишни карти за пътуване. От 1 юни до 30 август са закупени 10 258 годишни карти на цена от 365 лева. Петров отчете, че има огромен ръст - около три пъти, на купуването на еднодневна карта за градски транспорт. Вдигането на цената на билета е насочено към хората, които ползват градския транспорт по-рядко.

Вече е пусната и новата "Карта София". Тя е електронна, на цена от 20 лева, за всички линии с валидност от три календарни дни. Картата дава право на отстъпки в над 30 туристически и търговски обекти в града, информира Христиан Петров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

;)

преди 7 години

Напоследък и краста може да хванете, и куп други позабравени болести, понеже често виждам, като минавам покрай спирките с димящия си дизеляк, да се качват от новите европейци. Обзалагам се, че скоро може да докарат и чума. Тази болест все още я има в държавите им. Тогава ще разберете що е ад.

28

Анонимен

преди 7 години

В градския транспорт през лятото хванах херпес, а през зимата - други екстри. Не, благодаря!

27

Курти

преди 7 години

фъндъкова не е от Град София и генерира безумия. Не познава нуждите на този град, а само краде. Много е странно, че Другарят прокурор не е потърсил амортизациите по активите на общината. Учителката по руски език ще се моли да лежи в български затвор

fallback