Снимка: архив, Булфото
fallback

Само за последната година вредните емисии в София са намалели с 80 000 тона благодарение на метрото. Очаква се с пускането на третия лъч на подземната железница през 2017 година да намалеят със 110 000 тона, правейки въздуха в София значително по-чист, а пътуването с метро – най-екологичният обществен транспорт.

Изграждането на метрото е най-големият инфраструктурен обект за столицата. С откриването на най-новата станция "Витоша", която е продължение на втория лъч на подземната железница, София може да се похвали с 40 километра метромрежа и 35 спирки.

Всеки ден над 350 хил. души ползват удобния транспорт, като до 2019-а броят на пътуващите с метро ще нарасне до 500 000. Причината е, че в момента тече усилено строителство и на третия метродиаметър, който ще свърже кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Изграждането му ще стане на три етапа, пише "Труд".

Строителите в момента работят по централната част – от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“ и бул. „Цар Борис III“, където ще има 7 спирки на метрото. Първата от тях ще е при бул. „Владимир Вазов“. Там работата ще започне през ноември. Майсторите обаче вече са започнали да градят останалите спирки, които се намират при Малък градски театър зад канала, Орлов мост, „Попа“, НДК. Станциите след двореца на културата ще са на бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Прага“, бул. „България“ и бул. „Акад. И. Е. Гешов“.

Работата по седемте спирки на третия метролъч започна през пролетта и се очаква да приключи през идващото лято.

В началото на 2017-а пък започват да се строят още 4 метроспирки в посока от кв. „Овча купел“ до Околовръстния път при „Горна баня“. Трасето там е дълго 4 км и от него ще се възползват около 130 000 души всеки ден. Така през 2019 г., когато се очаква да приключи работата, София ще има 12 нови метростанции. На Околовръстния път при „Горна баня“, където ще е последната спирка на подземната железница, ще има и жп гара за пътуващите с влака София – Перник.

Средствата за изграждането на всички 12 станции идват са отпуснати по оперативна програма „Транспорт“ и местно съфинансиране. Все още обаче няма пари, за да се започне работа по източната част от третия метролъч от бул. „Владимир Вазов“ до бул. „Ботевградско шосе“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Да

преди 7 години

До Батко виИ кво правите всички в София,бе батко!?През почивните дни и празниците-всички сте си по селата-да напълните торбите,после да си изхвърляте *** тук!

48

Анонимен

преди 7 години

Според мен Фандъкова и ГЕРБ нарочно вдигнаха цената за пътуване с градския транспорт на София, за да намалят броя на пътуващите с метрото, което вече не може да поеме пътуващите в пиковите часове. Защо не може да ги поеме се знае - защото Бойко Борисов, Фандъкова и ГЕРБ, за да могат по-бързо да режат ленти, направиха пероните на построените по тяхно време метростанции по-къси и в резултат на това влакчетата на метрото са с един вагон по-къси, т.е. могат да поемат един вагон по-малко хора.

47

Тони

преди 7 години

A ще има ли кой да ги ползва щото както е тръгнало май само *** ще останат на тази територия Иначе няма лошо нека строят, нека крадат !

fallback