Снимка: Bulgaria On Air
fallback

Доста неща в София имат нужда да бъдат спасени. Зад тази теза застанаха Андрей Зографски, Борис Бонев и Явор Иванов от "Спаси София" в "България сутрин".

"И тримата живеем или сме живели в чужбина и виждаме какви са добрите практики по света, какви са нещата, които искаме и тук да видим, но не ги виждаме. Всъщност целта на нашата инициатива е освен да предлагаме добри практики, които да бъдат приложени на местно ниво и да накараме жителите на София да искат най-доброто за града си. Не просто да се примиряваме с евтиното, а да искаме най-доброто и да се гордеем с това, което се прави", обясни Борис Бонев.

В студиото на Симеон Белев те коментираха шанса да се преобрази бул. "Македония", като се изгради подземен паркинг.

"Идеалното решение за това място наистина е изграждането на подземен паркинг, който да вкара всичките автомобили под земята. Така би се разкрило много повече място за хората. Това, което ние предлагаме е един оптимален вариант, който от една страна не изисква една голяма сума, а от друга страна да се разкрие едно голямо място - за неавтомобилите, а за всички останали пешеходци, велосипедисти, градски транспорт. Да се създаде комбинация между парк и площад по протежението на булевард "Македония", обясни Андрей Зографски.

Много места в София имат неизползвани и неусвоени пространства, посочи Явор Иванов. Според него това важи и за бул. "Македония" - това празно пространство трябва да бъде отнето от автомобилите и да бъде върнато на пешеходците.

Проектът за булеварда вече е представен пред Общината, съобщи Зографски. По думите му вчера са имали среща с главния архитект Здравко Здравков и проблемът с предложението им според тях е текущата регулация на пространството, която е за реконструкция.

"Проектът на Общината, освен едно зелено трасе, не променя кардинално абсолютно нищо друго. Запазвайки четири ленти за паркиране, никакви допълнителни пешеходни зони и няколко дървета. Общо взето това е. Ние сме против на толкова важно място да се правят толкова малко промени, особено заради необходимостта на София от повече зелени зони и пешеходни пространства", посочи той.

В момента "Спаси София" иска "да прехвърлят топката в полето" на Общинския съвет, където се надяват повече хора да "проявят разум".

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 7 години

Проблемът в София ще се реши с такса център за колите. Искаш да караш в центъра - плащаш 10 лв. на ден. Ако не, си паркираш 30-годишната ръждясала и димяща трошка, хващаш си рейса или метрото и се придвижваш. Опасва се града с бус ленти, слагат се камери и ако пресечеш жълтата линия - 100 лв. глоба. И след месец ще има ред. Стига сме слагали колите пред хората. То не е пушек, то не е бръмчене.

9

Анонимен

преди 7 години

По принцип пешеходни зони и паркове е добре да има. Защо все повече градинки и междублокови пространства се застрояват? Точно тази отсечка улеснява трафика - тя трябва даостане свободна за движение на превозни средства. "Спаси София" да засадят тази есен дръвчета по градинките и улиците. да започнат от центъра и да карат спираловидно до околносите на София. Само за няколко сезона ще дадат реален принос в спасяването на столицата - особено стратие квартали, където не може да се диша.

8

55473

преди 7 години

Като се покрият реките и се оформят паркинги, градът ще се облекчи доста - по-малко зловоние и много повече паркоместа. Нищо няма да спечелим, ако тази зона остане само за пешеходци. Ще се натоварят другите улици, а връзката от Княжевското шосе с "Христо Ботев" и центъра ще бъде ужасно удължена. Това удължаване означава огромно количество изгорели газове - защо?

fallback