Снимка: Bulgaria On Air

Граждани протестират срещу подлез при Северната скоростна тангента. Причината са километричните тапи, които се образуват при връзката между кв. "Требич" и "Илиянци" - днес тя беше около 5 км.

"Северната скоростна тангента никога не е била предвиждана за удовлетворяване на нуждите на местния трафик, тя е направена по проект на ОП "Регионално развитие" и е транзитен коридор за автомобилния трафик - връзка между АМ "Струма", "Люлин" и "Хемус". Никога не е било предвиждано нещо по-добро или по-качествено като възможности за местните жители. Този подход е характерен и за Община, и за АПИ - винаги грижа за транзита, а не за местния трафик", коментира Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Зам.-кметът на София Дончо Барбалов заяви, че има одобрени средства за справяне с проблема, но една от причините за тапите в района е бул. "Рожен", където трябва да бъде изградено ново трасе. По думите му има забавяне заради проблеми с процедурите, а и не бива да се забравя, че строителството в градски условия е сложен процес заради множеството интереси.

С решението си правителството отпусна средства, с които може да бъде възстановена пътната настилка и пътищата в този район, информира още той и заяви, че е запознат с протеста и подписката на недоволните граждани. По думите му чисто техническо е намерено как да се облекчи трафикът в района, а именно чрез оптимизация на движението и подобряване на пътната настилка. Крайното решение ще бъде намерено като се изгради бул. "Рожен", подчерта още той.

"В част от този район липсва пътната настилка и колите се движат по-бавно", обясни той.

Градският транспорт в София

След повишението на цената на билетите от 1 юни с 60%, още от първите дни се наблюдава издаване на изключително голям брой нови карти, информира Барбалов. По думите му за първите 10 дни на юни са издадени три пъти повече карти отколкото за целия месец юни 2015 г.

Хората приемат това, че с карта е много по-изгодно да се пътува и приемат новите условия, смята той. "На практика годишната карта, която струва 365 лева дава възможност, ако се пътува два пъти на ден, то да излиза по 50 стотинки. Да не говорим пътуване по 4 пъти на ден", добави той.

От бюджета на Общината всяка година 95 млн. лева се отделят от нашите данъци за субсидиране на градския транспорт, тоест всеки възрастен жител в столицата отделя всеки месец по 100 лева, за да може градският транспорт да вози на цена, която е добра и съответно за преференциалните цени, отчете Барбалов.

"Алтернативата е дали да се повишат данъците или пътниците да плащат една цена, която да е реална за превоза", заяви той.

Местните данъци и такси

Продължава да има сериозна дискусия за такса "смет", подчерта Барбалов. Той заяви, че тя е сериозно перо в бюджета на семействата. "Готвените промени на практика ще доведат до увеличена такса смет за гражданите от гледна точка на това пък, че повечето отпадъци се генерират от семействата, което е справедливо, но от друга страна не трябва да забравяме социалният елемент."

"Настояваме да има един период, в който да се коригира заплащането на такса смет за гражданите, но да няма рязък скок, защото това сериозно ще натовари семейните бюджети и хората просто няма да го приемат", коментира още Барбалов.

"Събираемостта на данъците се подобрява с всяка изминала година. Към края на май имаме с 36,6 млн. лева повече приходи спрямо миналата година. 50% от планираните приходи на Общината вече са реализирани", отчете още той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase