Снимка: bgonair.bg

Третата метролиния ще е на нов тип модерно ниво, коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

По думите му новата линия ще бъде с автоматика, която е по-съвременна и по-модерна, в полза на сигурността на пътниците. Метровлаковете ще бъдат с опция за движение без машинист, посочи инж. Братоев, но добави, че в началото все пак ще има машинисти.

"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens. Самите станциите ще бъдат с перони, които ще бъдат отделени от влаковете със стъклени преградни стени от около метър и половина височина, които ще имат врати и при пристигането на влака ще се отварят, пътниците ще се качват, след това ще се затварят и влакът ще продължава. Това е една тенденция, която през последните години се налага на модерните нови линии", поясни инж. Братоев.

За третия метролъч в ОП "Транспорт" са заложени 401 млн. евро, пресметна той.

"Това е за централния участък от бул. "Владимир Вазов", през центъра на града до Красно село - първите станции - 8 км с 8 метростанции плюс още 4 метростанции от Красно село през Овча Купел до жп линията София - Перник. В долната част на Горна Баня ще има още 4 км трасе. Средствата са за общо 12 км метро, 12 метростанции, 20 метровлака и ново депо", уточни шефът на "Метрополитен".

Метрото нямаше да е това, което е в момента, ако не бяха европейските средства, смята експертът по усвояване на евросредства Атанас Кирчев. По думите му са усвоени около 97-98% от всички европари. Сега остава въпросът какви са ефектите от това усвояване, попита той.

"Всички инфраструктурни проекти имаха някакъв проблем в началото - освен метрото и магистралите. В началото тези проекти бяха в подготовка, а накрая се засили усвояването", добави той.

Вижте цялото интервю във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase