Снимка: БТА
fallback

Започва строителството на метростанция 8 от третия лъч на метрото в София - "Орлов Мост",   съобщиха строителите на обекта пред БТА.

Обектът ще бъде изграден 24 метра под пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Това е най-сложният проект от новия етап в строителството на софийското метро, като дълбочината се налага заради преминаването на тунел под Перловската река и вече изградените съоръжения на Първи метродиаметър.

Новата станция ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина, като според утвърдения проект на Столична община за нея са предвидени два входа. Първият ще бъде от към езерото Ариана. Входът ще е от съществуващия подлез, като чрез нов тунел ще се преминава под бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и Перловската река. Така ще се влиза на вестибюлното ниво на бъдещата станция.

Вторият вход ще е от съществуващия подлез на кръстовището на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Цар Освободител". Предвижда се подлезът, който е частично открит, да се закрие изцяло и да се направи връзка с Първия Метродиаметър.

Изпълнението е много сложно заради геоложките условия и високите подпочвени води, отчитат изпълнителите от "Евро Алианс Тунели" АД.

По-голямата част от станцията се изпълнява по проект, чрез който не се засяга кръстовището и  не се предизвикват задръствания. Методът се прилага и с цел да се запази Княжеската градина и нейните растителните видове, което е от особена важност не само за района, но и за града като цяло.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Иво

преди 8 години

В добавка към предишния коментар първите станции са били оразмерени през соца по руски тертип "балшой" без да има потребност от тези дължини. И на третата линия станциите са с дължина 105м осигуряваща максимална превозна способност 50 хил.пътн.в час, макар перспективното й натоварване да е до 30 хил.души в час. Никога на линиите на метрото в София не е имало петвагонни влакове- от самото начало те са с по 4 единични вагона с обща дължина 78м или влакове от съчленени вагони с дължина 81м.

20

Иво

преди 8 години

Влаковете са по-къси от пероните защото станциите се оразмеряват за далекоперспективното прогнозно натоварване. При четиривагонни влакове , каквито са тези в София максималната превозна способност е 40 хил.пътн. в час. Прогнозното натоварване за най-натоварената първа линия е 38хил.пътн. в час. Въпреки това станциите са с дължина 105м, която съответства на петвагонни влакове и пре3возна способност 50 хил.пътн. в час, която няма да бъде достигната никога съгласно всички даледпрогнози прогнози.

19

метропътник

преди 8 години

Ние сме на всеки километър........

fallback