Архив: Булфото
fallback

Готвят се нови правила за таксуване в столичния градски транспорт, обяви заместник-кметът на София Дончо Барбалов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Столична община подготвя цялостна система за таксуване. "Тя ще е по-лесна за гражданите, защото те ще имат електронен превозен документ за всички видове транспорт, а не както е сега - различни. А предимството за общината е, че ще може да се приложи по-гъвкава тарифна политика. В момента човек може да пътува от "Люлин" до Летището за 1 лв., което е доста сериозно разстояние", обясни зам.-кметът.

При една електронна система бихме могли да въведем билети, свързани с време, с разстоянието, с брой спирки, които да отчитат разходите за услугата. А от друга страна, да не натовармаме с излишни разходи хората, които ще ползват услугите на градския транспорт за по-къси разстояния, допълни той.

Що се отнася до цената Центърът за градска мобилност ще представи анализ на разходите в следващите няколко седмици.Там, където е необходимо, ще се предложи актуализация, разкри Барбалов.

Всяка година увеличаваме приходите, без да променяме данъците, подчерта той в коментар за бюджета на общината за 2016.

Бюджетът на София е 1,180 млрд. лева, в това число 582 млн. собствени приходи и 190 млн. лв. от европейски средства. Останалите са от усвояване на сключени заеми и от делегираните бюджети, обясни Барбалов.

До пролетта ще има обща стратегия за данъците и таксите за следващите четири години, съобщи заместник-кметът.

"Не спираме да работим за повишаване на събираемостта чрез звеното за събиране. Въведохме нови услуги за тези, които са съвестни данъкоплатци - всеки може да плаща онлайн или през страницата на НАП. Вече във всеки данъчен отдел може да се плаща за цяла София.

Разходите за почистване на града са 174 млн. лв. или с 26 млн. повече. Не предлагаме увеличение на такса смет, а разчитаме на други приходоизточници", обясни Барбалов. Според него общините и МФ са близо до разработване на нова методика за определяне на такса смет и е възможно този процес да приключи до 2016.

Той нарече идеята да се плаща такса за коли с несофийска регистрация доста авангардна и не вярва да бъде приложена. Ценното е, че има идеи, добави Барбалов.

По отношение на глобите за паркиране той съобщи, че от началото на лятото общинска полиция работи активно по нарушителите на правилата, например, паркиращите на детски площадки. Наложени са над 3500 глоби. Първоначално събираемостта им беше 10%, а в момента е към 30%, каза Барбалов.

Целта тук е всички да сме по-дисциплинирани - като има детска площадка, да знаем, че там не се спира, даде пример Барбалов.

Целият разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

119

Анонимен

преди 8 години

Навънка си е така....плащаш повече за по-дълго разстояние..само българинът иска да е все далавера, да не плаща данъци и после да му е хубав града... в Англия например освен такса за собствената ти къща по над 100 паунда на месец плащаш и по над 700 паунда за колата си на година,а вие уревахте за 97лв винетка...заплатите ако ги наложим с българските не са кой зне колко големи след таксити и данъците (~200П на месец) чистата минимална е към 900. Но данъците са доста повече от БГ. Но хората нереват

118

Анонимен

преди 8 години

Ама моля ви се поне по 5 лв за билет. Какви са тия цени сега 1 левче. Българина е богат - издържи 1 милион тъмно сини неработещи субекти, двеста и кусур крупни народни крадци (депутати така да се каже). Тепърва му се натрисат още и да издържа африканци, азиатци, знайни и незнайни камилари, и всякаква друга *** която Европа ще ни връща да облагородяваме и Турция добросъседски ни набутва!

117

User

преди 8 години

Фок Ю!Пак гледат как пари да вземат! Този барбаронов кога ще го видя в метрото?

fallback