Снимка: архив, Булфото
fallback

39 километра железен път, 34 метростанции и десетки влакчета, кръстосващи през няколко минути подземната транспортна мрежа на София. За последните няколко години столичния метрополитен иззема голяма част от градския транспорт. Новата част от метрото е реализирано по ОП "Транспорт" за периода 2007-2013 година.

"В процеса на строителството, поради това, че проектът вървеше добре и имаше възможност да се включат и следващите етапи се включи и етапът от Обеля до надлез Надежда и трасето от Младост 1 до Цариградско шосе – това е втори етап от обекта и разширение на метрото с доставка на 18 метровлака и трети етап, който започна 2013 година ОПТ 2007 -2013 – това е участъкът от Цариградско шосе до Летището и от Младост 1 до Бизнес парка през жк. Младост, и трите етапа включват 21км. метро с 20 метростанции. Първият етап, казах, 7, вторият е шест метростанции, третият е шест метростанции", обясни пред национална телевизия Bulgaria ON AIR директорът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.

Втори метродиаметър в участъка от надлез "Надежда" до НДК се прокопава с двупътна тунелопробивна машина -къртица, производство на германско дружество, с външен диаметър на тунела 9,45 km.

Съоръжението е с тегло над 1600 тона и дължина 85 m, а в процеса са ангажирани 35 души. Машината е превозена по река Дунав до Белене, а до София – на платформи, където е сглобена и започва прокопаването на 6 април 2010 г.

"Там, където имаше възможност ние строихме подземно, където нямаше такава възможност се строеше по открит способ. За втория метродиаметър на Сердика, там където сега се прави реставрацията и консервирането на старините, старините се разкриха и запазиха на място – благодарение, че сменихме метода на самата станция – изградихме я тунелно по един модифициран вариант на Австрийски способ", поясни Братоев.

Средната скорост на софийското метро е 38,84 km/h. За сравнение автобусите в София се движат с 19,4, а трамваите – с 12,7 km/h. Днес метрото вози около 350 хиляди пътника дневно, което спестява средно по 95 хиляди трудово-ползотворни часа. Това намалява сериозно вредните емисии и освобождава улиците от тежък трафик.

Софийското метро е най-евтиното до момента в Европа. Стойността на 1 km възлиза на 30-38 млн. евро. Цената за това са скъсените перони на метростанциите, плитко и наземно изгражданите участъци от тунелите. Цената на еднократен билет остава непроменена на стойност от 1 лев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Сп???нс

преди 8 години

доколкото усещам подземницата се строи без перспектива и след 10 години ще я престрояват или ще сме като в Япония с тъпкачи на по-натоварените спирки ..... преди време на входа на един испански град направиха "триунфална арка " над магистралата и 5 години по късно я събориха ,защото се наложи да добавят още едно платно , та спокойно не е само в БГ

18

vlady

преди 8 години

Станциите с островни перони са твърде скъпи и са оправдани само където има пресичане на два диаметъра или разклонения. Станцията в Младост 1 беше добре да е такава, за останалите новопостроени по МД1 и 2 не е оправдано.

17

vlady

преди 8 години

До ИстинатаНаземните участъци са обособени на естакади и не затрудняват никого. Извън центъра на София където няма толкова плътно застрояване и има повече свободно място са добро решение.

fallback