Снимка: архив Булфото
fallback

160 кръстовища в столицата ще бъдат с централизирано управление, съобщи ресорният зам.-кмет в Столичната община Любомир Христов, който представи концепция за управление на трафика в града "Умни градове".

"Започваме реализацията на проект, който е свързан с автоматизираната система на трафика в града и подобряването на условията за движение в столицата", обясни той.

По думите му с нарастването на автомобилното движение в големите градове по естествен начин се достига до необходимостта от ефективно-динамични управления на кръстовищата и изграждането на централизираната система.

"Стотици хиляди датчици ще бъдат монтирани поетапно. Това ще оптимизира трафика и ще доведе до по-добро качество на живот, повишена безопасност и намаляване на инцидентите", обясни зам.-кметът.

Той посочи, че системата ще работи с контролер - компютър, който се монтира в таблото на всяко кръстовище. Ще бъдат монтирани различни видове детектори и електромагнитни датчици. Централизираната система включва център за управление, работни постове за служители и централизиран софтуер. При увеличаване на трафика - системата ще увеличава зеления сигнал, обясни Христов.

На практика до края на 2016 година системата ще обхване всички натоварени кръстовища в града, категоричен бе той.

По думите му акцент в новата система ще е даването на предимство на приоритетните превозни средства - линейките и градския транспорт.

"Ставаме свидетели как хора губят своя живот, защото не са успели да получат помощ навреме. Това е един много важен приоритет, който ще бъде съществена част от системата", каза още Христов.

По отношение на пешеходците също се въвежда нова организация на тяхното пресичане.

"Ще се инсталира бутон за пресичане. Това е ключов елемент на системата. С натискането му се заявява наличието на хора, които искат да пресекат. Спестява се време за хората", обясни той.

"Въведени са и системи за оповестяване на пешеходците, че изтича зеленият сигнал. За автомобилите и пешеходците ще има три последователни премигвания на зеления сигнал, което ще акцентира вниманието им, че предстои светването на червен сигнал. Не на последно място е системата за звуково оповестяване, както и видеонаблюдението за реалната ситуация в тези кръстовища. Това би могло да се използва и за чисто полицейски нужди", каза още Любомир Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

до 33

преди 8 години

Ами ти кога искаш да ги пуска? ОТделно ли ? Навсякъде по света и в България десния завой се извършва след като минат пешеходците. Ако искате да направим референдум и да решим, дали пеша искаме да ходим всичките или искаме всичките да караме коли, защото явно всеки си мрънка за него си, без да се съобразява с никой друг.Типична българска черта...

24

Анонимен

преди 8 години

Че то и в момента е така - стоят едни фуражки и светофарите в център са все на РУ, че са обадили, че някой ще идва. Кажи после, че не е централизирано управление......

23

Анонимен

преди 8 години

Само да ви кажа какво ще стане.Там където се събират много коли, зелената светлина ще стои по-дълго време, за да може колоната да се източи и да си замине. Обаче нека ви светна какво ще се случи на тези кръстовища. Водачите, които чакат да премине цялата колона, ще чакат по-дълго време. А никой не иска да стои на дълги светофари, нали? И ще се търсят други маршрути и движението ще става все по-зле.Иначе смисъл от пешеходния бутон има... чат-пат да пуска и пешеходци ;)))

fallback