Снимка: Булфото, ахрив
fallback

"Зона 4 – около храма "Александър Невски", вероятно е най-значимата зона в София, защото в нея са включени два от големите площада, най-значимите образци на архитектурата, над 40 паметника", обясни авторът на проекта за новия облик на тази зона арх. Иво Пантелеев.

"Много важно в намеренията ни е зелената система, както и нощното осветление", отбеляза той пред bTV.

Според него, за да няма злоупотреби и да се избегне обновените места след няколко месеца да бъдат с напукани плочки и течове, техниката на полагане и качеството на материалите трябва да бъдат описани в обществените поръчки.

Ще бъдат разширени и пешеходните зони. Според Пантелеев, подобряването на градския транспорт, както и ринговете за извеждане движението е начин да се отворят повече пешеходни пространства. Това означава и че няма да има задръствания, ако се създадат повече такива пространства.

"Присъединявам се към мнението, че центърът трябва да се освободи максимално от коли", това каза и арх. Стефан Добрев, който е автор на Зона 1 - Перловска река.

Той коментира критиките, които провокира проектът му, като обясни, че планираното разширяване на платната на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" няма да засегне много от дърветата, покрай булеварда, както се опасяват природозащитници.

"Има няколко дървета, които са засегнати, но имаме технологии, с които да бъдат преместени", коментира той, като увери, че става въпрос за около 14 дървета. Освен това мястото ще изглежда като на плановете на проекта само след две години", допълни арх. Добрев.

Проектът на архитектите предвижда централната част да заприлича на централната алея на Амстердам.

През май трябва да са готови окончателните проекти, с които общината ще кандидатства по ОП "Региони в растеж". Идеята е след 2 години сърцето на София да е изцяло модернизирано. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

???

преди 9 години

Какво предлагат тези пишмат архитекти по отношение на примерн два от булевардите изсипващи основното количество коли в Центъра на София - Цариградско шосе и Тодор Александров? Ако ще се осовбождава от коли Центъра на София, то трябва да не се допускат коли, примерно между Опълченска, Сливница, Васил Левски и Скобелев, освен може би масовия градски транспорт. Това обаче означава, общината да осигури паркоместа за хората живеещи в този район, за да може и те да паркират някъде.

9

Анонимен

преди 9 години

От кои коли ще се особождава центъра? От колите на живеещите там или от колите на политиците или работещите там. Май просто искат да махнат колите на обикновените хора, за да не се пречкат на колите на политиците и любовниците им. Защо политиците и шайките им не ходят с метро на работа, а си паркират колите по жълтите павета?

8

???

преди 9 години

""Присъединявам се към мнението, че центърът трябва да се освободи максимално от коли", това каза и арх. Стефан Добрев, който е автор на Зона 1 - Перловска река."Колко много манипулация има в това на пръв поглед простичко изказване. Първо, дали изобщо има такова мнение, каквото цитира архитекта? Според мен няма. Второ, какво значи да се освободи максимално от коли? От движещи се коли или от коли стоящи в задръстване, от паркирани по улиците коли или от паркирани по гаражи в центъра? От кои ....

fallback