Снимка: архив, Булфото
fallback

Паркирането в платените сини и зелени зони  ще се превърне в търговска дейност, от която ще се печели, вместо да се покриват само разходите по поддръжката на паркоместата.

Това става ясно от законопроект на депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок. Избраниците предлагат промяна в Закона за движението по пътищата, според която за платеното паркиране ще се плащат не разходоориентирани такси, а цени на пазарен принцип, пише "Труд".

В член 99 в закона, който дава право на общините да се взимат пари за паркиране в градовете, думата "такса" се заменя с "цена".

Oще по темата

Една от причините е, че търговските дружества, на които общините масово решиха да възложат тази дейност, вместо да я администрират сами, нямат право да взимат такси. Другата причина е, че местните такси трябва да влизат в общинския бюджет, а не в касите на търговска фирма, каквато е и столичният Център за градска мобилност.

В мотивите за промените законотворците определят паркирането в "синя зона" като търговска дейност, при която трябва да се прилага пазарна икономика. Те смятат, че определянето на сумата за паркиране "като "цена" дава възможност на общините да определят размера й на пазарен принцип съобразно търсенето на места за паркиране в различните райони на населените места, както и да регулират количеството на ППС в централните им части".

Вносителите предлагат в закона да се допише, че Общинският съвет определя "цената" и условията за паркиране, а шофьорите плащат на "специализираното звено на общината или на юридическото лице", на което е предоставено управлението на тези места.

"Досега имаше проблем с възможността общините да възлагат на собствени дружества контрола и дейността по паркирането", коментира депутатът от РБ Вили Лилков. В София това се прави от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

"Често беше атакувана наредбата на общината в съда, че едно такова дружество не е минало съответната процедура по закона за обществените поръчки. С това решение даваме възможност не само на Столична община, но и на всички общини в България да могат да възлагат без конкурс дейностите по контрола на паркирането на собствени дружества", обяснява Лилков.

През юни миналата година Софийският административен съд реши, че "паяците" на Центъра за градска мобилност в София незаконно прибират автомобилите на неправилно паркиралите шофьори, тъй като общината неправомерно е предоставила на търговското дружество правомощията по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

52

Жител

преди 9 години

Просто селяните да си отидат по градовете и тогава няма изобщо да има такива проблеми.Колата е част от ежедневието на човека и заради капризите на някаква *** не може да се променя хода на времето и цивилизацията. София е пренаселена, да върнат хората оттам където са дошли и да помислим за това как да спасим София ! Не държа да е столица, но съм роден в нея и искам да си карам колата, да разполагам с малкото местенце което ми е отредено.Сори пичове, ще докарате нещата до гражданска война!

51

Край

преди 9 години

КАТ като разрешат да се паркира с една гума значи всички тротоари плътно да са с коли. То сега е забранено на тротоар да се паркира пък всички коли са там. Камо ли да го разрешат. Че то тогава защо правим тророари в градовете си. Да се направи референдум да има или не тротоари. Българското племе може да е първото в света което да реши всичко да е асфалт и да си джиткаме само с колите. Българите сме способни на всичко.

50

КАТ

преди 9 години

Кога ще сменят закона автомобилите да паркират на тротоара само с по 1 колело от ос ( т.е. надлъжно и незаемащи целия тротоар). Няма ли някой да предложо тази промяна. НЕ МОГА ДА МИНА ПО ТРОТОАРА ВЪВ ВСЕКИ ГРАД ПОВЕЧЕ ОТ 20м БЕЗ ДА МИ ПРЕПРЕЧИ ПЪТЯ НЕПРАВИЛНО ПАРКИРАНА КОЛА НА НЯКОЙ ***.

fallback