Общ преглед

Двата големи подлеза на бул. "България" - на кръстовище с "Тодор Каблешков" и "Гоце Делчев" ще бъдат основно ремонтирани до края на май. До три седмици там започва усилена работа, съобщи за Dnes.bg кметът на столичния район "Триадица" Николай Терзиев.

"По договор времето за довършване им е 50 дни, след което се надявам да имаме два много хубави подлеза", обясни той.

Повод да потърсим коментар от него беше обаждане на нашия читател Любомир Божинов, който от 48 години живее в един от южните квартали. Той попита какво се случва с подлеза на "Тодор Каблешков“ и "България“, който е в окаяно състояние.

При всеки силен дъжд един от изходите се наводнява и преминаването е невъзможно. Плочките на много места са изпочупени, от тавана висят кабели, незакрепени ламаринени пана и лампи. На много места решетките са изкъртени.

Зимно време при ниски температури от капещата вода на тавана се провесват опасни висулки. Мястото е оживено, защото подлезът има изход към Билла, МОЛ-България, трамвайни спирки. През миналата година там започна ремонт, който не е завършен.

"Защо беше нужен, като не е доизпипан", попита чрез нас Божинов.

По повод това кметът обясни, че работата по подлезите на целия булевард е започнала след ремонта на трамвайната линия и пускането на новите мотриси. Договорът е бил за ремонт на петте подлеза. На трите малки вече е приключил.

"Тези подлези се освежиха, боядисаха, подновиха се окачените тавани, постави се ново осветление и където трябваше, се ремонтира пода", обясни Терзиев.

Проблемни обаче са се оказали двата големи подлеза и по-точно тяхната канализация. Това е наложило спиране на ремонта и към края на март, със затопляне на времето, отново дейностите продължават.

Терзиев обясни, че подлезът на "Тодор Каблешков" е с малко по-ниско ниво от градската канализация и там отводняването е с помпа. Затова ремонтът ще бъде поет от специализирана фирма, която да обследва канализацията и да реши въпросите с отводняването. Там в момента има два сериозни теча - единият е откъм мола, предизвикан от изкуствено напояване на кипарисови насаждения, другият е откъм "Борово".

В ремонта освен оправяне на хидроизолацията и прекъсване на течовете, е предвидено възстановяване на  обрушените греди и конструктивни елементи, поставяне на нов окачен таван. Изцяло ще бъде ремонтирано и осветлението, където е нужно, ще се поставят нови осветителни тела, ще има подмяна на кабели, допълни Терзиев.

Ще бъдат изкърпени и боядисани стените на подлеза, ще се оформят подходите, където е необходимо, ще бъдат подменени мраморните настилки на пода, изцяло ще бъдат сменени решетките на отводнителните шахти.

На този подлез се придвижва изграждане на четири асансьора за инвалиди, определени са и местата, където ще бъдат поставени, обясни Терзиев.

Той уточни, че част от работата на подлеза на "България" и "Гоце Делчев" вече е направена. На мястото на старата дискотека "Ритъм" е предвидено да има голям супермаркет, а около него са направени малки магазинчета, разказа кметът. Отделно по периферията ще се прави ремонт на останалите магазини.

Предвижда се в двата подлеза да бъде поставено и видеонаблюдение, както на останалите три.

Кметът обясни, че идеята е всички подлези по булеварда да бъдат вързани в един център на видеонаблюдение, включително и този на кръстовището с "Иван Гешов", чийто ремонт предстои. Работата по него обаче ще се извършва заедно с изграждане на кръговото движение на кръстовището.

Обслужването на видеонаблюдението ще бъде със СОТ и две коли. Целта е то да бъде постоянно, защото вандализмът е един от основните проблеми, оплака се кметът.

"Много бързо, след като направим ремонт, започват вандалски актове", обясни той и припомни, че инцидентът, при който жена падна и загина от този подлез, е станал именно от вандалски акт заради открадната решетка.

Читателят ни Любомир Божинов постави и въпроса за безопасността на трамвайните спирки при големия ремонт на релсовия път.

"Около новите спирки на трамваите по бул. "България" направиха метални мрежи, които имат за цел да спрат неправилното пресичане, но те са твърде слаби като изработка", обясни той. Трябваше да се поставят здрави мантинели, каза той и допълни, че лично е станал свидетел как преди месец е имало нахлуване на коли на спирката при Техникума по керамика и известно време спирката е била обезопасена откъм булеварда с червена лента.

От Столична община признаха, че по договора за ремонта на трамвайното трасе са били включени монтаж на новия релсов път, контактната и кабелната мрежа, реконструкция на пероните, както доставка и монтаж на нови електронни табла и спиркови навеси.

От общината уточниха, че в списъка на дейностите не е било включено допълнителното обезопасяване на спирките и европейски средства за това не са били предвидени. Впоследствие Столична община ще предприеме необходимите стъпки за такова допълнително обезопасяване.

"Към настоящия момент се подготвя допълнително възлагане на строително-монтажни дейности за изграждане на въпросното обезопасяване на трамвайните спирки по бул. "България", което ще бъде реализирано в кратки срокове", отговориха от Столична община. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар