fallback

Отстоявам пред всяко правителство, че София трябва да получава подкрепа пропорционално на броя на гражданите, които живеят и работят тук и на функциите на столичния град, заяви в интервю за БТА кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя заяви, че и през следващата година ще продължи работата по нови обекти.

"В края на годината преди зимата приключихме някои от основните ремонти на уличната мрежа. През това лято работихме активно по мащабната програмата за цялостен ремонт на основни улици и булеварди, въпреки сериозните предизвикателства от дъждовното време. През 2014 г. завършихме две от кръстовищата на две нива - при Семинарията и на Лъвов мост - така новите за последните години са вече пет. Основно ремонтирахме бул. "Цариградско шосе" от надлеза на бул. "Г. М. Димитров" до надлеза над бул. "Александър Малинов", заедно с двата големи моста, които не бяха ремонтирани откакто са построени и представляваха опасност. Ремонтиран е и подлезът при Окръжна болница. Приключи ремонтът на бул. "Ботевградско шосе" заедно с пет подлеза. В кв. "Дружба" пуснахме изградения заедно с метрото бул. "Кръстьо Пастухов" около 1 км и започна строителството на първия етап от ул. "Обиколна". Той ще бъде готов в края на декември тази година. Вчера бе пуснат новият участък на бул. "Александър Малинов" - много тежък и важен обект за кв. "Младост", който хората очакват. Това е изцяло нов булевард от кръстовището с бул. "Андрей Сахаров" до бул. "Александър Теодоров-Балан". Започнахме основен ремонт на ул. "Никола Генадиев" в "Младост" от бул. "Йерусалим" до бул. "Александър Малинов". Ремонтът обхваща тротоарите, уличното осветление, правят се нови джобове за контейнери. Предвижда се да приключи през декември. Предстои да завърши ремонтът на улиците "Кумата" и "Нарцис", "Янтра" и "Страхил Войвода". Около 30 вътрешно-квартални улици са ремонтирани и изградени. Продължава строителството на завода за механично-биологично третиране. Въпреки че ОП "Околна среда" беше спряна, ние не спряхме строителството и финансирането на проекта тази година и той трябва да бъде завършен през лятото на
2015 г. Продължаваме и строителството на канализацията в Банкя", отчете Фандъкова.

Тя вече е имала среща с премиера Борисов за основните проекти на София, по които се очаква съдействието на държавата.

"Очаквам, че ще продължи политиката на участие на държавата в съфинансиране на строежа на метрото. Правителството на Пламен Орешарски беше единственото, което досега отказа да участва в изграждането на този ключов национален обект. Заявила съм желание държавата да се включи и в изграждането на транспортен достъп до планираната сграда за районен съд във военното НДК. Надявам се, че правителството ще продължи практиката за целево финансиране на общини за строеж на детски градини. За следващата година сме готови да започнем строителството на осем нови детски градини", каза Йорданка Фандъкова.

Кметът заяви, че през 2015 г. ще се продължи с изпълнението на програмата ни за цялостно обновяване на улици и булеварди с бул. "Цариградско шосе" от 4-ти километър до бул. "Алея Яворов", бул. "Дондуков" заедно с възстановяване на тротоарите.

"След забавянето заради обжалвания в съда ще завършим третия етап от пешеходната част на бул. "Витоша" и ще реновираме булеварда от НДК до Южния парк. Ще ремонтираме бул. "Прага", бул. "Владимир Вазов", бул. "Монтевидео" и част от бул. "Сливница". Заложили сме и изграждане на ул. "Обиколна" в кв. "Дружба". През пролетта ще са готови участъците от метрото през "Дружба" до летището и през "Младост" до Бизнеспарка. След като ги пуснем нови 90 000 души ще могат да ползват метрото за придвижване. Така общият брой на гражданите, които ще използват най-бързия и удобен транспорт ще стане 370 хиляди. Продължаваме със строежа на метрото до "Хладилника", ул. "Сребърна". Готови сме да започнем изграждането на централния участък от третия лъч. Имаме готовност да започнем строежа на естакадата на бул. "Иван Гешов" и бул. "България", но се обжалва подробният план на кръстовището", заяви Фандъкова.
 
През 2015 г. ще се доставят още 80 от новите автобуси, 46 вече се движат по линиите 102, 120 и 113.

"Целта ни е да закупим още 110 нови единични автобуса, които да обслужват кварталите и да довеждат до спирките на метрото. След като през тази година доставихме 20 нови трамвая - за пръв път от десетилетия в София - планираме тази година да купим още пет. За последните пет години обновихме над 90 процента от тролейбусния парк", допълни кметът на София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

НН

преди 8 години

Аз също искам да се включа към горното питане. Докога София ще прилича на гето в кварталите? Всеки кмет, всеки мандат прави почти едни и същи булеварди. Витошка, Витошка и Витошка. Дайте да видим, след като метрото се прави предимно с ЕС пари, къде са парите ни от данъците. По мое мнение една тротоарна плочка струва 4-5 лева. За един тротоар около панелен блок ще отидат 4-5000 лева. Защо, след като средно данъците ни за едно двустайно жилище са в порядъка на 200 - 400 лева няма тротоари, мисъл?

41

БРАННИК

преди 9 години

Искам да знам, кога ще оправите и уеднаквите тротоарите и прилежащите към тях зелени площи, които всъщност са кафяви. Кога зелените площи ще бъдат обособени, като такива и кога ще има контрол за нарушителите. Кога на преките пътечки по тревата около всеки блок, ще бъдат положени плочки. След всеки дъжд на улицата буквално се излива кал от бившите зелени площи понастоящем безплатни паркинги. После калта изсъхва и се вдига във въздуха. А София е градът с най-замърсен въздух. МИР!

40

Анонимен

преди 9 години

I nepremenno kuchetata da se razkarat, che e mizerno i gadno

fallback