Архив: Булфото
fallback

Територията на София извън синята и зелената зони за паркиране става специална жълта зона, в която паркирането ще бъде безплатно и без ограничение в продължителността му. По предложение на общината, на районните кметове и на граждани обаче ще може да се въвежда временно или постоянно платено паркиране и в тези райони, предвиждат предложения за промени в наредбата за паркирането в Столична община.

Режим на платено паркиране в райони от жълтата зона може да се въвежда при констатирани проблеми с паркирането и/или с организацията на движението, голям брой нарушения на Закона за движение по пътищата и по предложение на районните кметове, граждани, организации и други.

Предвижда се също така със специална табела да се обозначат местата, където да бъде разрешено паркиране по тротоарите на превозни средства с маса до 2,5 тона, но при условие че е оставено място за преминаване на пешеходците от поне 2 метра.

Право на специалния стикер за платено паркиране ще имат и живущите по настоящ адрес. Те ще трябва да предоставят на общината договор за наем на жилище, за да им се издаде специалната винетка.

Предвидено е промените да влязат в сила от 1 октомври, ако бъдат гласувани от Общинския съвет.

Събирането на таксите за платено паркиране може да се осъществява и от външна фирма, а не само от Центъра за градска мобилност, предвиждат още новите текстове.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Lepilar

преди 9 години

Айде още една лепенка на стъклото. Докато не се облепи цялото стъкло с лепенки,с тикери, винетки и незнам още какво, няма да мирясат. А иначе жълта зона предподготовка за следващия цвят платена зона ...

6

Анонимен

преди 9 години

А също така в нормалните държави - индустриалните бизнеси се изнасят извън градовете. Гумаджийница в сърцето на София, която ползва тротоарните площи сигурно носи невероятни дивиденти на общината - ето това е бизнес. Не ми пука какви зони ще въведат. И колко светофари и "спящи полицаи"... За мен е важно кой каквото прави да не пречи на другия. Само над това да се замисли всеки един ще е достатъчно.

5

до 1

преди 9 години

Принципно си прав колега, ама като се замислиш от друга страна то па един бизнес... Каквото и да си намислиш - няма кой да ти го изпълни както трябва без да има някакъв компромис... Според мен ако въведат повече парк зони, вело зони и зони без шум нещата ще са по-нормални. Обаче ние самите не го искаме и се противопоставяме на това... Бизнесмените в Европа се возят с метро, центърът е за автомобили със специален пропуск. Велосипедите са на нормални цени.

fallback