Снимка: Ikea

Шведската верига за обзавеждане Ikea e известна с нестандартните си рекламни кампании. Преди време магазин от веригата в италианския град Сесто Фиорентино покани за модели обикновени италианци, като условието бе те да прекарат всеки ден от 10 ч. до 20 ч. по пижама и пантофи, изтегнати на различни модели легла, продавани в магазина, а участниците в рекламната кампания ще получат ваучер за покупки на стойност 150 евро.

Hidden FieldЖелаещите да участват били толкова много, че магазинът се принудил да направи списък на чакащите.

Почти година, след като навлезе и на българския пазар и само седмица след като представи новия си каталог, компанията стартира любопитна кампания и в България. Hidden FieldHidden Field

В началото на седмицата София осъмна с няколко много по-красиви и удобни спирки на градския транспорт.

„Творческият проект и реализация са дело на нашата рекламна агенция DDB. Търсихме идея, която да ни позволи да излезем извън магазина и да изненадаме съвсем случайни хора, като им поднесем приятно изживяване с Ikea и ги накараме да се почувстват като у дома, седнали удобно на дивана в хола“, разказа за Investor.bg Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България. 

Преди време от българското дружество, което държи правата за марката, са публикували в своята страница във Facebook снимка от парижкото летище, което е било преобразено с мебели от Ikea по подобен начин. От компанията остават изключително изненадани от интереса и дискусиите, които предизвиква публикацията и стигат до ясния извод, че противно на мисленето, че българите са консервативни, хората се радват на нестандартни идеи, харесва им да опитат нещо различно и приветстват експерименти. „Само опитът ще покаже как ще приключи проекта, но искрено се надяваме, че ще запазим този комфорт поне няколко дни“, казват още от компанията.

От Ikea не разкриват детайли за цената на кампанията. Все пак стана ясно, че бюджетът е бил равен на стойността на наема на съоръженията плюс разходите за производство на брандинга. Така се оказва, че идеята се е реализирала сравнително бързо и не е изисквала много ресурси. Изпълнението е изисквало съгласуване и разрешение от съответните отговорни инстанции (сред които и Столичната компания за градски транспорт) още на идейно ниво.

„Ефектът на подобни кампании трудно ще се измери количествено. Основната ни цел в тази кампания е да създадем повод за положителни емоции, да изненадаме приятно нашата аудитория и да предизвикаме споделяне между хората, независимо дали това става в социалните медии или в автобуса“, заяви още пред Investor.bg Цонева.

В края на септември 2011 г., когато шведската верига откри първия си и засега единствен магазин в страната ни, от компанията обявиха, че за първата година се стремят към 10% пазарен дял. „Сега можем да кажем, че сме много близо до тази цел. Колкото до това, което предстои – откриването на втори магазин на веригата във Варна, проектът се движи съобразно плановете ни“, добавя Цонева.

Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase