Снимка: БГНЕС
fallback

„Тази година правителството ще отпусне 20 млн. лв. за доизграждането на метрото“, обяви премиерът Сергей Станишев, който огледа завършването на тунелите между площад „Св. Неделя” и Стадион „Юнак”.

Още 14 милиона лева пък били предвидени за вагони.

Кметът Бойко Борисов пък покани Станишев на 6-ти май за откриването на отсечката от кв. "Младост" до бул. "Драган Цанков".

„Мисля, че до 2-3 месеца софиянци ще имат една голяма придобивка“, обещаващо прозвуча столичният кмет.

На 5-ти февруари пък е пристигнала машината за пробиване на подземни тунели, известна като "къртица", споделиха и от фирмата-изпълнител на проекта "Тайсей".

Оттам заявиха още, че се надяват до края да няма други непредвидени забавяния и участъкът да бъде финализиран до края на годината. 

Ясни са и някои цветни подробности от бъдещата придобивка на столицата.

Метростанцията под стадион Васил Левски е решена в розово-червената гама, а станцията пред "Интерпред" - в синьо – червена. Следващата пък е жълто-кафява.

Участъкът „Младост“ 1- „Младост“ 3 – бул. „Цариградско шосе” е с дължина 2,2 км, има 2 метростанции и голям подземен паркинг под бул. „Цариградско шосе“ с 2000 паркоместа.

След направено проучване от консултанти на Европейската инвестиционна банка участъкът е предложен за финансиране от банката с местно съфинансиране.

Първата метростанция от този участък ще обслужва прилежащите части от ж. к. „Младост“ 1а и ж. к. „Младост“ 3, а чрез съответен довеждащ транспорт - и останалата част от ж. к. „Младост“.

Тя е разположена под пътното платно на бъдещия булевард Универсиада с изходи към двата микрорайона на жилищния комплекс.

Втората метростанция от участъка е разположена под пътното платно на бул. „Цариградско шосе“ до международния изложбен център „ЕXPO 2000”.

Заради дневния поток от няколко десетки хиляди автомобила, на това място се предвижда голям паркинг за автомобилите, навлизащи в столицата, и крайна спирка на крайградските автобусни линии.

Трасето в целия участък е подземно. Строителството му трябва да приключи през 2012 г.

Изпълнител на участъка е Обединение Метро Младост, като проектът е на стойност 221,971 млн. лв. Партньори в Обединение Метро Младост са Пи Ес Ай АД, Трейс София ЕАД, Адвал АД и Стройинжект АД. Първите две са част от икономическата група на Трейс Груп Холд АД.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

50

Владо

преди 15 години

Определено вашия град има нужда! Но трудно ше се реализира, ако продъжлажат така да ви *** инфраструктурата. Всеки месец пътувам до Варна, то молове ли, сгради ли... Тръгнат ли да копаят, голям зор ше видите...Иначе евала, града ви е хубав!

49

преди 15 години

А във Варна нищо

48

Ivo-DE

преди 15 години

Точно затова попитах същото по-надолу...Искам да карам магистратура в Лесото наесен. Дано дотогава да има метро от центъра! ;)

fallback