Снимка: Булфото
fallback

Двуседмичната сага със софийския боклук продължава, а края й не се вижда скоро.

След отказите на Пловдив, Карлово... и Троян днес не поиска да припознае столичните бали за свои.

"До този момент с мен не са водени разговори – нито официални, нито неофициални", категоричен бе кметът на града Минко Акимов.

В този час десетки жители на Суходол са се събрали на сметището в квартала с настоявания то да бъде закрито час по-скоро.

Полиция охранява протеста на Сдружението за защита на населението и околната среда в Суходол.

А първите протести започнаха през далечната вече 2001 г.

Тогава жители на Суходол, Мало Бучино и Банкя блокираха пътя към депото. Камиони, пълни с боклук, с дни чакаха да разтоварят вонята.

За да ги омилостиви, през 2002 г. Столичният общински съвет реши да "облагороди" Суходол като компенсация за неудобството от близостта на сметището.

В Суходол го чакаха /облагородяването/ до септември, когато с жива верига блокираха подстъпите към градското сметище.

След дълги преговори кметът Стефан Софиянски отваря сметището отново.

Студената зима на 2005-та води нови протести и блокади.

Суходолчани, недоволни, че столичани решили още една година да изхвърлят боклука си на сметището, пък им били обещали да го затворят.

Месеци наред София е зарита в боклуци. След няколко безуспешни опита за споразумение, общинарите решават сметището да бъде закрито във възможно най-кратък срок.

През юли срокът идва, но тогава сме в кампания - изборна, за парламент, а кметът /Софиянски/ е кандидат за депутат.

Камионите стоят пред Суходол, лятото е горещо, кофите са зарити с отпадъци.

Започва дезинфекция на контейнерите за отпадъци, София е пред епидемия.

В ранните часове на 8.07.2005 г. полицаи и жандармеристи пробиват със сила блокадата на жителите на Суходол и отварят пътя на камионите.
Всички подстъпи към квартала са блокирани от полицейски патрули.

През септември 2005-та Столичната община все пак спазва обещанието си и затваря сметището.

А сега накъде? През октомври правителството предлага на общините Пловдив и Карлово да финансира техни проекти за около 57 млн. лв. срещу това да приемат на своя територия част от балирания боклук на столицата.

Камионите с бали тръгват в южна посока, но както се оказа - за кратко.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

55

преди 15 години

Ако преместите столицата, простолюдието ще я напусне. Някой хора смятат, че където е столица е престиж и биха литнали към друг град, ако стане столица. Абонирани са.

54

преди 15 години

Да бе... да си пълним рудниците с ***... по-добре да го натоварим тоя *** заедно с населението на сградата на парламента и да ги пратим тия бали в Брюксел... там имат заводи за сигурно....

53

Данъкоплатец

преди 15 години

Има много елементарно решение на проблема.Има изчерпани открити рудници в комплекса Марица -изток, например, и не само там.Има прокаран жп път до там и вътре в рудниците.Не можеш да го напълниш с *** и още 300 години да се хвърля там.Пълни се с ***, после се покрива с пръст, от така наречената разкривка, и се рециклира като годен терен даже и за селскостопанска дейност.По БДЖ е най-евтиния транспорт, а и няколкото милиона лева ще подпомогнат както БДЖ, така и работещите в рудниците, които по конституция са изключителна държавна собственост.Но това просто решение май пречи на много хора, които седят на клончето с пари от ***, а и шанажа с *** срещу кмета е повече от сигурен.Правителството може само с едно ПМС да реши проблема , но нещо не иска...

fallback