Ot tova koeto e napisala "avtorkata" i ot komentarite, moga samo da napravia zakluchenieto che balgarina e "mnogo umen i znaest" no niama gram chuvstvo za humor! Nito e amerikanche, nito e istinsko tova kontrolno, shega e, koiato zirkulira iz neta ot godini, ama samo balgarina ne moje da shvane humora a pochva da se zaiajda..
Разбира се, че системата, комунистите, извънземните и бежанците са виновни за това, че имате по 2 висши образования, а работите за по 300 лева заплата в мола, понеже за по-престижна работа не притежавате знания и умения! Как един човек не излезе и не каза, че той сам си е виновен, че е неграмотен аутсайдер, че не иска да се развива и мечтите му стигат само до това да си купи iPhone и 10 годишен Мерцедес на изплащане, с които да се тежкари пред приятелите си от простолюдието...
До а ся деМисля, че много си сгрешил..... Задачата с тези си му цифри си е елементарна при положение, че това очевидно е правоъгълен триъгълник. Тоест сбора на квадратите на катетите е равен на квадрата от хипотенузата или имаш уравнение: х2 + 3*3 = 5*5, което е х2 + 9 = 25, прехвърляш 9 с противоположен знак и става х2 = 25-9 = 16. Смяташ корена на 16 и се получава Отговор 4 :) :) :) Поне така го смятам аз.... :)
правилно, при такъв чертеж по-точен отговор няма как да дадеш. Нека някой питагорец ми обясни как реши, че триъгълника е правоъгълен, да не говорим, че мащаба му е объркан.
До ОгнянНе само ***, много учители процедират така. Но точно тук е трагедията. Образованието създава не знаещи деца, а бележкари. Не са виновни и учителите - системата е сгрешена, особено за новите деца. А те наистина са различни и усещат фалша, а и за разлика от предните поколения са бунтари. Лошото е, че "бунтът" на малките ги превръща в аутсайдери. Всъщност те са явно необразовани, а останалите- лъжеобразовани... Много е малка групата на тези, които са образовани, въпреки системата.
До АнонименЗадачката е грешна заради рисунката, но не поради съотношението на страните, а защото е непълна... В математиката е допустимо "рисунките", да не са в мащаб. По тази логика и ъгълът, който ни се струва, че е прав, ако не е изрично посочено - не се приема за такъв.
Задачката е грешна и рисунката е тотално сбъркана. Отговора е X=4 ама тогава от рисунката се вижда, че 4 е по-късо 3 ???? Ако бяха им разменили местата на x и 3 щеше всичко да е наред. Щом задачата е грешна американчето е посочило единственото правилно решение.
Все другите ***, пък бай *** нобелов лауреат. Все съм се чудел, като сме толкова умни българите, защо нямаме пари да се усмихнем даже? Или акълл ни стига само да решаваме сборници със задачи...
Между другото, стар геодезичен (землемерски) трик е тази задача. Прави си трите страни и излиза правия ъгъл - с една ролетка техника (кондуктора по старому), давал строителна линия, прав ъгъл и са строели хората. Сега с GPS, нивелири, теодолити и тотални станции тотално се объркват :)
До 24Ти за Питагорова теорема чувал ли си ? При положение, че от коментара ти става пределно ясно , че не си чувал за нея, което от своя страна показва , че си много далеч от математиката, защо подяволите си правиш труда да се правиш на остроумен и даже да се опитваш да покажеш някакви знания по въпроса ?!?