Къде открихте историята и актьорите, вдъхновението да снимате “Лош ден за риболов”?

Никога няма да намеря обяснение какво ме води към даден проект и единственият начин да разбера един филм е, докато го правя и защо го правя именно по този начин.
И мога да ви кажа, че що се отнася до “Лош ден за риболов”, аз обичам връзката между двамата главни персонажи.

Как работихте с актьорите?

Прекарах чудесно време, докато работех с моя приятел и съсценарист Гари Пикер. Познавам го от съвместната ни работа в дебютния ми филм, който направих преди осем години. Аз много обичам да работя с него. Йоуко Ахола, Антонела Коста, Сезар Тронкосо са другите актьори в екипа. Те са много различни един от друг, всеки от тях е талантлив, въпреки че използват различни актьорски техники. Беше истинско предизвикателство да ги “смеся” и да им придам неповторим имидж.

Какво очаквате от София Филм Фест?

За мен е голяма чест да представя “Лош ден за риболов” в България. Надявам се да бъде добре приет от публиката. В личен план имам възможност да посетя София и бих искал да науча повече за българите, културата и киното ви.

Каква е следващата ви стъпка в кинокариерата ви?

В момента работя по два сценария. Единият от тях е “Three Vultures” и участва в тазгодишното издание на София Мийтингс.

Г-н Пикер, имате доста дълга актьорска кариера – как решихте да участвате в „Лош ден за риболов”?

Аз съм във филмовия бизнес над 24 години – десет от тях работих в театъра и 14 в киното. Решението да участвам в „Лош ден за риболов” взех, когато приятелят ми Алваро Брехнер ми каза една вечер на питие, че според него от мен би излязъл прекрасен Орсини.
Първоначално не разбрах за какво говори, но на следващия ден отидох в книжарницата и си купих разказа на уругвайския писател Онети. Тогава разбрах, че Алваро ми е направил предложение, на което не мога да откажа, и то е да изиграя Прин Орсини.

Как протече работата с режисьора?

Да се работи с Алваро е много леко. Той е един от онези необикновени режисьори, които обичат работата на актьорите, разбира нуждите им и знае как да им помогне в лабиринта, в който понякога се губят. Алваро също така разбира много добре интуитивната интелигентност на актьорите, за разлика от много режисьори рационалисти. Няма нужда от обяснителни думи между мен и Алваро. Винаги е удоволствие да се работи с него.

Беше ли трудно да се превъплътите в ролята си?

Трудностите винаги идват от сложността на дадения образ. В случая с „Лош ден за риболов” имах предимството да работя върху филмовия персонаж от момента на първоначалния сценарий за филма. Имах участие и в сценария на филма заедно с режисьора. Беше наистина фантастично да открия себе си в изграждането на образа още в процеса на писане. Но когато отидох на снимачната площадка, трябваше да забравя всичко написано. Аз знаех, че режисьорът е способен да извади най-неочакваното и най-непредсказуемото от моето изпълнение.

Според вас каква е разликата между това да си актьор в независим, малък филм и в голяма бюджетна продукция?

Никога не съм работил във високобюджетна продукция, така че не мога да отговоря на въпроса ви на базата на личния си опит, но съм убеден, че е много различно що се отнася до това колко свобода можеш да имаш в творческия процес, ако работиш за голямо студио.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase