Снимка: архив Reuters

15-годишен младеж твърди, че е открил отдавна изгубен град на маите. Момчето открило забравения град само със сателитни снимки и скромни познания в астрономията.

Уилям Гадори от Квебек настоява, че маите са строели градовете си, съобразявайките се със разположението на звездите.

Той се задълбочил в картите и установил, че липсва град, на който съответства една звезда. Другите две звезди си имали съответните градове, но липсвал третия, пише "Индипендънт".

Въоръжен със сателитни снимки, Google Earth и данни на Канадската космическа агенция, той успял да локализира мястото на липсващия гряд.

Чудото на сателитите: Дете откри изгубен град на маите

Градът се намира на полуостров Юкатан в Централна Америка. Уилям кръстил откритието си "K'aak Chi", преведено - Огнена паст.

Даниел де Лисле от Канадската космическа агенция обаче посочи, че вероятното местонахождение на града е доста трудно за проучване заради гъстата растителност. На сателитните снимки обаче си личало, че има зелена област, която е доста по-изпъкнала от другите части.

"Има очертания, които предполагат, че има нещо под тази покривка от зеленина", смята де Лисле.

"Имаме достатъчно доказателства, за да предположим, че това е структура, създадена от човек", настоява още той.

Д-р Арманд ла Рок от университета в Ню Брънзуик също смята, че на някои от сателитните снимки се виждат очертанията на улици, и дори пирамида.

Откритията на Уилям ще бъдат публикувани в научен журнал и ще бъдат представени на Международен научен панаир през 2017 г. в Бразилия.