Снимка: bgonair.bg
fallback

Самолетът, захранван изцяло от слънчевата светлина – Солар Импулс 2, започна най-дългия полет в околосветската си мисия. Той излетя от Япония в посока Хавай. Ако всичко е наред с полета, той трябва да продължи 120 часа. В това време пилотът почти няма право на почивка.

Кацането в Япония беше инцидентно. По план седмият етап за прекосяване на Тихия океан трябваше да бъде с маршрут от източен Китай до Хавай. Заради лошо време обаче пилотът отклони машината до малкото летище в Нагоя.

В Япония пък, самолетът остана няколко седмици по същата причина – лоши метеорологични условия. Въпреки няколкократното отлагане и дъждовният сезон в Нагоя, екипът и зрителите дочакаха излитането.

"Щастлив съм, че успях все пак да го видя. Днес е велик ден!", сподели наблюдател.

От командния център на мисията в Монако съобщават, че полетът от Япония до Хавай е най-опасният в цялото пътуване на соларния самолет, захранван от 17 000 соларни панела. Полетът, който се осъществява със средна скорост от 80 до 100 км/ч, е само над Тихия океан без възможност за междинна спирка – колкото и лошо да е времето.

В случай, че самолетът няма достатъчно енергия, за да лети или е сполетян от тежка буря, пилотът може да бъде принуден да катапултира. Той е снабден с малка гумена лодка и провизии за няколко дни, преди да бъде локализиран от спасителните екипи.

Вижте повече във видеото на bgonair.bg:



Гледайте още видео материали от "Свят" на bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 8 години

Излетя и .....кво...

16

да бе да

преди 8 години

Има едно изобретение, казва се акумулатор, май него използват за съхранение на ел. енергия!

15

Оногондур

преди 8 години

А как се осъществява летенето през нощта,когато няма слънчева активност?

fallback