Учени откриха в монголската пустиня Гоби фосили на две малки тарбозавърчета - хищни гущери от група, родствена на тиранозаврите. Находката е описана в сп. The Journal of Vertebrate Paleontology.

Животните са от вида Tarbosaurus bataar. Предполага се, че единият тарбозавър е бил на две години, а другият - на три. При хората това би съответствало на 7 и съответно на 8 години. Дължината на тялото на динозаврите е близо 2,7 метра. При възрастните представители на вида Tarbosaurus bataar тя е около 12 метра.

Изследвайки костите, учените са стигнали до извода, че малките представители на вида не са можели да се хранят с
големи, а само с малки влечуги. Ако изводите им са верни, това означава, че начинът на хранене на тарбозавърчетата се е различавал съществено от този на големите животни. А това е доста нетипично явление в животинския свят.

Напоследък в научните кръгове все повече се спори за начина на хранене на тиранозаврите и тарбозаврите. Преди учените мислеха, че те са били активни хищници, но сега много специалисти са склонни да вярват, че са ядели предимно мърша.