Водещата японска верига киносалони Шочику съобщи в понеделник, че ще прожектира в две от своите кина холивудския филм „Новото време” не само със звукови, но и с „обонятелни” ефекти, предаде АФП.

Миризмите ще бъдат разпръсквани от специална информационна система. Нововъведението ще даде възможност на зрителите да усетят шест различни аромата по време на цялата прожекция. За постигане на по-голям ефект впръскващите устройства са монтирани на някои от местата в залите.

„За първи път в света ще направим опит да разпространим сред публиката аромати в синхрон със сцените във филма. С новата система зрителите ще имат още по реалистични усещания и ще се чувстват част от действието”, заяви говорителят на Шочику, Наоко Йошида, като подчерта, че билетите вече са изкупени - първо, защото японците са любопитни да се докоснат до новото постижение на техниката и второ, защото цената им е като за „нормална” прожекция.

„Надяваме се зрителите не само да оценят красивите сцени във филма, но и звуците и уханията му”, обясни говорителят на един от двата киносалона в Токио, където ще бъде прожектиран филма.

Дали тепърва ще се наслаждаваме на подобни прожекции, зависи от реакцията на японската публика.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase