"В договора, който ДКК има с изпълнителя, има клауза, че ДКК може да се откаже от този проект. Ако се възползва от тази клауза, трябва да заплати единствено разходите по проекта. Същевременно има и застраховка, която важеше до края на миналата година. Те обаче прекратяват договора по правилата на закона за задължения и договори. Близо 20 млн. лв. ще е щетата", коментира бившият министър на икономиката Никола Стоянов в студиото на "България сутрин".
По думите му реални ползи от съществуването на Държавната консолидационна компания има, като една от тях е да няма пряка политическа намеса.
На въпрос, ако се закрие ДКК, какво ще се случи с предприятията, които са под шапката ѝ, гостът отговори, че принципалът им директно ще стане Министерството на икономиката и ще се разшири дирекцията.
"Всяка помощ, ако утре някое предприятие закъса, ще е проблематична. Няма да могат помежду си предприятията да си помагат и министърът ще може директно да управлява всяко едно от тях. Закриването на ДКК ще доведе до замитане на следите. Със сигурност има сериозни щети, които са нанесени, най-вече във връзка с ремонта на язовирите", коментира Стоянов в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той посочи, че в момента ДКК има шапка с неголяма администрация и това дава гъвкавост да си помагат. Според него публичните предприятия са прекалено обвързани политически и зависими от всеки министър.
"Ел Би Булгарикум" има потенциал, ако се развива. Навремето са били дадени над 30 лиценза. През годините винаги е била касичка - купувала е скъпо прясно мляко. Дойде ново ръководство - веднага смяна на правилата и качване на цената с 20%. Преди се купуваше само от производители. Сега се купува от 4 компании, основно от една, която не е производител. Себестойността на суровото мляко има голяма част от себестойността на продукцията. Много е важно на колко купуваш. Преди беше евтино и се разшири много производството. От бизнеса в България те бяха на печалба", обясни Стоянов.
Министър Богданов обяви многомилионни щети заради купено задължение от ДКК
Според него икономическите ползи от Шенген по въздух и вода са минимални, за разлика от сухопътния Шенген, който би ни донесъл много позитиви.
Относно цената на горивата, бившият икономически министър прогнозира поскъпване на фона на войната в Близкия изток, която ще повлияе цялостно на енергоизточниците.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
3
Анонимен
преди 3 месецаНекадърниците не могат и не искат да създават работещи предприятия. Алчният им поглед е все в работещите и полезни държавни предприятия. Нищо не могат да създават, само рушат предприятия и паметници Новите варвари и талибани. Искат да приватизират готово работещо предприятие и да го унищожат или да правят свръхпечалби от картелиране, като го прибавят към техния съществуващ картел. Държавното им пречи на монополите и картелите. Пазарната икономика и конкуренцията им са неприятни.
2
Зевс
преди 3 месецаНяма да е закриване, а публично-частно партньорство, да се чете скрита приватизация.
1
ГЕРЕН
преди 3 месецаВСИЧКО ДО ТУК СЪЗДАДЕНО Е ДА МОЖЕ СПОКОЙНО ДА СИ КРАДАТ. А ПРИ СОЦА ВСИЧКО ЗА НАРОДА. РАБОТНИ МЕСТА ЕВТИНА ХРАНА ИЗДЕЛИЯ ДРЕХИ И КАЧЕСТВЕНИ. ТЪЖНО, НО Е ВЯРНО.