Снимка: БГНЕС

Пари за туристическа реклама на България, излъчвана през социални платформи като Facebook, Instagram и YouTube, ще се отпускат без обществени поръчки. Това решиха депутатите като приеха окончателно промените в Закона за туризма.

Те облекчават процедурите за туристическа реклама на страната ни в социални платформи като се заобикаля Законът за обществените поръчки (ЗОП), който затруднява този процес.

Прилагането на процедурите по ЗОП силно ограничаваше възможността за ефективна национална туристическа реклама чрез големи онлайн платформи като Facebook, YouTube, Twitter и други. Преди да бъдат приети днешните промени имаше задължение за използване на посредник, тъй като големите онлайн платформи нямат практика да участват в процедури по ЗОП за реклама. Посредниците от своя страна често обвързваха комисионната си с размера на рекламния бюджет, което намаляваше ефективността на националната туристическа реклама за наличния бюджет.

Вече министърът на туризма ще възлага тези дейности отделно от разходите за самата реклама, необвързвайки свързани услуги с рекламния бюджет.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase