fallback

Първите снегове заваляха и с това движението по пътищата у нас стана по-сложно в зимни условия. На фона на това пътностроителните фирми са в стачна готовност. Те искат си дължимите пари, които възлизат на сумата от около 1,5 млрд. лв. Къде е решението на кризата?

"Има вече уговорена среща при министъра на финансите в четвъртък в 11 ч. Ако има останали пари в бюджета за тази година, ще опитаме да осигурим частично плащанията. Строителният бранш има и проблем с индексацията. За сектор "ВиК" съм разпоредил и са направени споразумения, общините са основен играч и трябва да поемат своята отговорност. Другия сектор е Агенция "Пътна инфраструктура". Най-вероятно утре ще започнат първите плащания по линия на АПИ", заяви служебният регионален министър арх. Иван Шишков пред Bulgaria ON AIR.

"Трябваше да бъде направен анализ на ремонтите. Съвсем нормално е да бъде сложена група "текущи ремонти с елемент на основни". Спорът на политиците в момента е много странен. Установи се, че през 2018-2020 г. са възлагани основни ремонти като текущи", подчерта министърът.

Oще по темата
Той подчерта, че строителните фирми берат плодовете на строителния хаос във времето до 2021 г.

"Строителният бранш не заслужава това, което му се случи. Беше и продължава да бъде използван политически. Диалогът със служебния кабинет ще му бъде възможно най-лесен, защото не сме ангажирани политически. Те не очакват да бъде разплатено в рамките на годината, но очакват ясно решение", каза още министър Шишков.

"Имат правото да стачкуват, но не считам, че имат моралното право да стачкуват срещу служебния кабинет. Много добре знаят, че не е виновен служебният кабинет. Строителите са разумни хора. Ако искат, могат да заведат и дела, накрая всички ще платим този проблем", отбеляза гостът.

По думите му политиците водят престрелка в неправилна посока, тъй като проблемът бил кой строеж по какво залагане е направен. Безсмислено е да се обстрелват с фирми и не отговаря на истината, категоричен е министър Шишков.

За финал на разговора регионалният министър каза:

Предложих на политиците да помислят, че държавата не може да си позволи да изгради всички магистрали. Сумата, която трябва да отделим, е към 20 млрд. лв. Таксите няма как да бъдат скъпи, посочи той.

Вижте видеото с целия разговор

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

Пепи

преди 1 година

В продължение на 12 години тези псевдо строители се грижеха повече да доставят комисионните в Банкя и сараите, отколкото в строителството. Но те не бяха виновни, казаха им или така или безработни, а го знам от личен опит. Контрол няма, няма и качество, за да дадем на тиквата и компания. Но пък имаме бай-скъпите магистрали на километър. А ако снасяш, където трябва, строиш и незаконно и никой не питаше. Но ако пропуснеш в вноската, най-добре в Дубай.

1

Gorskio

преди 1 година

Да бе, не заслужават... Строиха на 300еур квадрата продаваха на 800-1000 и това в провинцията...

fallback