Снимка: БГНЕС
fallback

Министерството на вътрешните работи и Министерството на регионалното развитие и благоустройството са изследвали какво е вложено при строителството на лот 2 и лот 3 от автомагистрала Тракия“ и дали има ремонти, които са били правени като текущи, стана известно на обща пресконференция на двете институции.

Проверките са показали, че дебелината на пътното платно е значително по-малка, част от материалите видимо се разминават, коментира вицепремиерът и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

Пробите, взети от магистралата, са изследвани от Института по пътища и мостове към Агенция "Пътна инфраструктура".

Демерджиев уточни, че ако е необходимо, пробите ще бъдат изпратени на независима лаборатория, дори и в чужбина. По думите му са нужни още около десет дни, за да са готови резултатите за съдържанието на вложените в пътя материали.

Износващият пласт е с по-малка дебелина от предвидената по проект. Според регионалния министър Иван Шишков очевидно има проблем с качеството на материалите, по думите му не са тези, които трябва да бъдат вложени.

За мен е загадка защо до днес никоя институция не намери сили, нужда да провери какво е вложено в изграждането на автомагистралите в България, каза Иван Демерджиев и добави, че за двата лота на "Тракия" липсват 40 млн. лв. от невложени материали, отбелязва БТА.

По най-простата аритметика, ако в първи лот липсват от дебелини на конструкция 17,5 процента, прехвърлено върху стойността на лота, това означава 23,6 млн. лева. На втория лот липсват 12,5 процента от пътя, прехвърлено върху стойността на строителството, означават 17,5 млн. лева, изчисли министър Шишков и подчерта, че става дума за липса само във връзка с количеството. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Готин

преди 1 година

Забравих да кажа: Проверете "Северната тангента" на София, дето е хорда. Свят ще ви се извие! Това е пример за най-лошо построеният път в България от този тип. Там трябва да има десетки белезници на ръцете.

15

Готин

преди 1 година

Най-накрая се появиха двама достойни министри! Това е началото на истинската борба с мафията. Истината е на яве. Казвам го като строител на такива пътища. Най важното в един път е основата, а не асфалта! Пропадат от това, че се полага "кал" вместо "камък" и не се уплътнява. Призмата на пътя не съответства на проектните натоварвания. Асфалта видимо от ядките е със лоша структура и дебелината на износващият пласт е от съществено значение за дупките по пътя. Това е най скъпият пласт.

14

Анонимен

преди 1 година

Даже в този участък, тиквата неука нареди да се преправят документите и свалите нивото на магистралата, която е в насип,за да има много за крадене и да става по-бързо . Така няма добра основа,а между Нова Загора и Кермен водите я заливат. Затова и пропада,но крадеца гали кюлчета и му дреме. Той така се е развивал сикаджията,със схеми

fallback