От бранша имат точни и конкретни искания.
"По направлението София-Бургас заради ТОЛ таксите около 1 лев следва да поскъпне билетът. Основният проблем при автобусните превозвачи е, че тези линии се възлагат по обществени поръчки, където увеличението не може да се случи на пазарен принцип. Идва един момент, в който цената вече не може да бъде увеличена и актуализирана", заяви Димитър Димитров от Камарата на автобусните превозвачи в студиото на "България сутрин".
По думите му автобусните превозвачите по време на пандемията возят изцяло на загуба.
Той добави, че държавата се намесва със субсидии и с компенсации, за да се гарантира транспорт на населението в определени места.
"Продължаваме да настояваме да се извади част от второкласната пътна мрежа от обхвата на ТОЛ и да останат само транзитните коридори - нещо, което е записано и в коалиционното споразумение. Трябва да си набавим средствата от транзитен трафик", отбеляза Димитров пред Bulgaria ON AIR.
Българският гражданин плаща най-много за ТОЛ системата, а в другите европейски държави ситуацията е по-различна - мисли се за местния бизнес, а се натоварва основно транзитният трафик, информира гостът в студиото.
А за факта, че второкласните пътища се амортизират много повече заради преминаването на тежкотоварни автомобили, той изтъкна, че именно заради това са настоявали обходни маршрути на основни пътни артерии, които са второкласни пътища, да бъдат забранени за транзитен трафик.
"Решението те да бъдат вкарани в ТОЛ системата не работи. В Европа има един единствен участък в Белгия, който се ТОЛ-ва. А в България вкарваме цялата пътна мрежа", коментира Димитров.
Той е категоричен, че ще настояват за своите искания и пред новото правителство. А ако не срещнат разбиране, са готови и на протестни акции.
Запитан с колко ще поскъпват основните хранителни стоки заради по-високите ТОЛ такси, събеседникът посочи: "Хлябът ще поскъпне между 3,6-7 стотинки".
"В момента сме пуснали евтин транзит. В предишните ТОЛ такси той бе по-евтин от винетките. За сметка на това вътрешният транспорт плаща до 10-12 пъти повече", каза Димитров.
По думите му в момента превозвачите са изпаднали в т. нар. ликвидна криза - липса на оборотни средства.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Dinosaurus
преди 1 годинаИ на който му се вижда излишна магистралата, ще плаща и за третокласни пътища; щото други няма.
7
Dinosaurus
преди 1 годинаАми нали асфалт не се яде, свиди ни се да си платим, летете тогава! По откраднатата магистрала Хемус!
6
Gazzz
преди 1 годинаДо 4Дневната в БГ е 10лв, седмичната е 15лв. За 1 седмица можеш да изминеш за 15лв. поне 7 пъти повече, от това което си изминал в Гърция за 14лв. До Солун са около 100км в посока, което означава, че сумата от 14лв - 2 посоки е доста по висока от това което плащаме в БГ. Съгласен съм обаче, че най справедливия начин за определяне е чрез изминато разстояние а не на време. Като заключение в статията се говори за тежък трафик, не за леки автомобили, а там разликата с Европа е огромна.