Снимка: БГНЕС
fallback

Разработваме трасе за магистрален път, който да свързва Велико Търново, чрез нов тунел през Стара планина при Прохода на Републиката (Хаинбоаз), с магистралите "Тракия" и "Марица". Готовият идеен проект ще бъде представен в МРРБ за обсъждане и прецизиране, след което – в МОСВ за екологична оценка.

Това съобщи вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов при участието си в дискусията „Свързани Балкани“, организирана от вестник "24 часа".

Строителният министър начерта новите и вече започнатите стратегически инфраструктурни обекти, по които ще работи, за да има България истинска свързаност със съседните страни и с Европа.

Вицепремиерът обясни, че коридорът от Букурещ през България до Александруполис е важен приоритет не само за страната ни, но е и стратегически проект за Европейската комисия и по линия на НАТО.

Коридорът от Букурещ до Александруполис минава през Русе, Велико Търново, АМ "Хемус", преминава през Стара планина, пресича магистралите „Тракия“ и „Марица“ и достига до гръцката граница при граничния пункт „Маказа“.

Следващият важен проект, който ще подобри пътуването в региона, е автомагистрала „Черно море“. В бъдеще тя трябва да свърже пристанище Констанца с магистрален път Варна - Бургас и от там през Малко Търново до Истанбул. Тук трябва да се мисли за отклонение между ГКПП „Лесово“ и АМ „Тракия“, защото от турска страна вече има магистрална свързаност. Разширява се тяхното ГКПП, което означава, че много товари ще влязат от Турция, а в момента България няма никаква готовност да ги посрещне. Причината е, че пътищата в района са второкласни, в лошо състояние и не са ремонтирани от много години, обясни министър Караджов.

Регионалният министър съобщи, че се работи по още няколко нови ключови инфраструктурни проекта – трасето от Гюешево до Дупница и връзка с автомагистрала „Струма“. Проектирането ще продължи с още два участъка – от Дупница към Самоков и Ихтиман, за да се осъществи връзка с магистралите „Тракия“ и „Хемус“.

Като особено важен в бъдеще се очертава транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“, каза министър Караджов. Идеята е от Видин до Монтана да се изгради магистрала, която да премине през тунел под прохода „Петрохан“ до София и оттам по АМ „Струма“ да се стига бързо до Солун, който е ключово пристанище в Егейско море.

Той очерта и сроковете за завършването на започнатите инфраструктурни обекти. Първи, през 2027 година, ще бъдат готови скоростният път Видин - Ботевград и АМ „Хемус“. До 2028 година се планира да бъдат завършени трите подучастъка на магистралата „Русе - Велико Търново“.

Приоритет е и завършването на АМ „Струма“ и намиране на окончателно решение за трасето през Кресненското дефиле. Приключването на последния етап на обхода на Габрово, както и на АМ „Европа“ до две години и половина и началото на строителството на АМ “Черно море“ през следващите три години са сред другите важни проекти, по които в момента МРРБ работи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

До 53

преди 2 години

И за какво ни е Петрохан като транзитът пътува към моста на Видин през Ботевград? Вече се строи новото трасе към Мездра. На локалния трафик от Монтана за София му стига Петроханският проход. Тунел под Петрохан ще е 7км, а освен него ще трябва и още поне 2км тунел при Бучин проход. Не могат да направят още тунел Шипка, а някакви възд**ари там в северозапада тръгнали да опяват за такъв през Петрохан. Тунел там няма да има докато не се построи мост на Дунав при Оряхово.

48

Анонимен

преди 2 години

Абсолютно безсмислено е трасето да минава в нищото през Хаинбоаз. Нали Караджов намекна за магистрален тунел Шипка? Нека построят сега с европейски средства едната тръба и да проектират магистралата от Търново до Стара Загора през Габрово. Заедно с нея ще направят и втората тръба. На Хаинбоаз сегашният път е напълно достатъчен.

47

ПЛУТОН

преди 2 години

ВЕЧЕ МЪНИТЕ ЩЕ ПОТЪВАТ ПРИ МЕНЕ, А НЕ В НЯКАКВИ СИ КОЗИ ПЪТЕЧКИ НА БУДА!!!

fallback