fallback

Нарушения за милиони са открити при ремонтите на пътища от републиканската мрежа, заяви по време на брифинг регионалният министър Виолета Комитова.

Регионалното министерство е сключвало договори за поддръжката на пътните артерии в различни общини. Между тях се разпределя сумата от 400 милиона лева годишно за период от 5 години.

През годината обаче се възлагали и други ремонти и обществени поръчки, за да се стигне до дефицит. Те достигали до 1,5 млрд. лв. Подобна е била ситуацията и през 2018 г. и 2019 година. Тези допълнителни пари се дават на общините в края на годината с постановление от Министерски съвет.

От МРРБ са забелязали и друго нарушение. Ремонтите са вписани като текущи, а не като основни, за да бъдат усвоени повече средства. Такива ремонти обаче или не се осъществявали, или се правели по-евтино от предвиденото. Пример беше даден от зам.-министър Иван Шишков, който показа снимки на отсечката Самоков – Ихтиман, както и на път край Камчия, предаде Нова тв.

„Ние продължихме да правим анализи и установихме следното. За ремонта на АМ „Тракия” в края на 2018 г. по нареждане на тогавашния министър Нанков е поискан доклад за състоянието на пътищата. По същия този доклад за отсечката е предвидено да се направи текущ ремонт, не основен. Сумата, предвидена за ремонта, е 207 млн. лв. Първоначално АПИ е предвидила 59 млн. лв. Вижда се, че сумата е завишена много. Знаете какво е състоянието на тази отсечка. Ровейки се в цялата тази история, се вижда, че понятието основен ремонт е обърнато, а е извършен текущ ремонт”, обясни зам.-министърът.

Oще по темата
В доклада, посочен от арх. Шишков, се казва, че 79 обекта са „пътища в лошо състояние”. За 13 от тях е имало проекти за основен ремонт.

„В 24 от обектите има 100% съвпадение на дължината на описаните пътища и по описаните в доклада. Само за тези обекти оскъпяването е 182 млн. лв. или 2,6 пъти. Ако тези пътища бяха направени като основен ремонт, имаше проект, щяха да имат гаранция и нямаше да са толкова скъпи. 76 от пътищата фигурират в т.нар текущи ремонти. Стойността за тяхното финансиране е 370 млн. лв. Ако тази сума я умножим по този коефициент – 2,6, тогава се получава 956 млн. лв. Цялата тази история между текущ и основен ремонт, която освен, че нарушава закона, накрая ни струва и по-скъпо”, посочи още зам.-минитърът.

„Имаме ситуация, в която се казва, че няма да изпълняваме проектите за основни ремонти. Готовите проекти ги хвърляме в коша, няма гаранция, няма разрешение за строеж, и се изпълняват действия под рубриката „текущ ремонт”. ДНСК няма сила да проверява при такъв случай. За всичко останало трябва разрешително за строеж, което подлежи на проверка”, обясни шефът на ДНСК арх. Влади Калинов и показа текущ ремонт от пътя Ихтиман – Белово.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

130

Глупости

преди 2 години

Т.н. "милионите от "Хемус"----са като съкровището на Али Баба ....КОЕТО НИКОЙ НЕ ГО ВИЖДАЛ И ЧУВАЛ!.....ВСЯКА ФИРМА ВЗИМА ПАРИ АВАНСОВО , ЗА МАТЕРИАЛИ И ПОДГОТОВКА ЗА РАБОТА ---ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ Е ТОЛКОВА ЛУД, ЗА ДА ВКАРВА ПАРИ В ДЪРЖАВНИ СТРОЕЖИ И ДЪРЖАВНИ ХАРЧОВЕ!!!!!

129

Анонимен

преди 2 години

ДЪРТИТЕ ЛЪЖЦИ ОТ РАДЕВАТА ХУНТА СЕ СЪБРАХА И ИЗТРОПАХА ПОРЕДНАТА ЛЪЖА. СТРОИТЕЛСТВОТО НА ПЪТИЩА В БГ СЕ ПОДЧИНЯВА НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА, НА ПРАВИЛНИКА ЗА ЗАКОНА И НА НАРЕДБИ- А СЕГА ОТВОРЕТЕ НАРЕДБА ЗА ПОДДЪРЖАНЕ И ТЕКУЩ РЕМОНТ НА ПЪТИЩАТА В БГ - RD- 022019-12.11.12, ПРОЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО И САМ ПРЕЦЕНИ БЕЗ ИЗРЕДЕНОТО В НАРЕДБАТА ДАЛИ ПЪТИЩАТА В БГ НЯМАШЕ ДА ЗАПРИЛИЧАТ НА ЛУНЕН ПЕЙЗАЖ- ГНУСНИ ЛЪЖЦИ. ОТВОРИ ГУГЪЛ И ПРОЧЕТИ СЪОБЩЕНИЯТА НА ВСИЧКИ ОБЩИНИ ЗА РЕМОНТИ-ИЗВЪРШВАТ СЕ ОСНОВНИ И ТЕКУЩИ РЕМОНТИ

128

Анонимен

преди 2 години

До Сатир - Бабет, разкажи как стана професор - ... - Лесно! Нали съм от сой и рода с АБПФК!

fallback