Снимка: БГНЕС

ОТ ЦИК с призив към политическите лидери да не се всява страх за машинното гласуване. Повод за изказването стана изявление на бившия министър-председател Бойко Борисов, че се готвят манипулации на изборите на 11 юли чрез машинния вот, пишат от Bulgaria ON AIR.

Две седмици преди парламентарните избори страстите около машинното гласуване се нажежават все повече. В петък при посещението си в Монтана лидерът на ГЕРБ и бивш министър-председател Бойко Борисов изрази притеснения за готвени манипулации на вота.

"Софтуерът на новите машини се пипа. И ще видите какво ще стане – или ще провалят изборите, или всеки трети или пети глас за ГЕРБ ще отива за друга партия", каза Борисов.

Пред БНР говорителят на ЦИК Цветозар Томов заяви, че политическото напрежение в страната се пренася в изборната администрация. И подчерта, че се всява страх.

"Тонът на някои политици в кампанията разпалва апокалиптични страхове от машинното гласуване, които, все едно дали техните автори го искат или не, са форма на саботаж на изборния процес", уточни той.

От ЦИК уточниха, че на предстоящите избори ще се използва същият софтуер като този на 4 април.

"Няма пипане на софтуера в машините. Заради невъзможността за промяна на софтуера ще остане един запис отгоре на бюлетината в дясно. Ще бъде същият, ще може да се сравнява кодът", коментира говорителят на ЦИК Росица Матева.

А в началото на новата седмица около 100 машини за тестово гласуване ще бъдат изпратени към районните избирателни комисии.

Коментари Напиши коментар

134

Анонимен

преди 4 месеца

"Демокрацията не е зрителски спорт, това са събития с участието на зрителите. Ако ние не участваме в тях, това престава да бъде демокрация. Така, че дали един политик ще се издигне или ще падне зависи не толкова много от това, което прави, но от това, което ние правим, за да го подкрепим или не. " Майкъл Франсис Мур ПП - Изборът е Ваш!

133

Анонимен

преди 4 месеца

Според ОССЕ предизборната кампания се води активно в традиционните и в социалните медии, както и в големите градове, но в общия случай е по-малко забележима на обществените места.А по отношение медийната среда в доклада се отбелязва, че тя е доминирана от телевизионни оператори, онлайн и печатни медии, притежавани от две телекомуникационни компании. Експертите имат опасения за концентрацията на медийната собственост, политическото влияние върху медиите и съдебния натиск върху разследващи журналисти.

132

Анонимен

преди 4 месеца

Според ОССЕ предизборната кампания се води активно в традиционните и в социалните медии, както и в големите градове, но в общия случай е по-малко забележима на обществените места.А по отношение медийната среда в доклада се отбелязва, че тя е доминирана от телевизионни оператори, онлайн и печатни медии, притежавани от две телекомуникационни компании. Експертите имат опасения за концентрацията на медийната собственост, политическото влияние върху медиите и съдебния натиск върху разследващи журналисти.