Депутатите от ГЕРБ внесоха промени в Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, като целта е да се намали административната тежест за бизнеса.
Идеята е да се спестят време и разходи, стана ясно от думите на шефката на правната комисия Анна Александрова.
Това ще стане с въвеждането на единната точка за подаване на отчетите на фирмите.
„Най-често ползваната услуга за бизнеса е подаването на финансови отчети и на друга информация, която се изисква по сега действащите закони. На този етап това се случва към различни институции, към НАП, към НСИ и съответно към Агенция по вписвания за вписване и публикуване на годишните финансови отчети. Тези финансови отчети, които включват различни елементи за различните видове предприятия“, обясни Мария Илиева.
С промените вече с едно достъпване до определен софтуер, фирмите ще подават необходимата информация.
„Впоследствие институциите ще я разпределят административно помежду си. По този начин ще се спести време, ще се спестят административни разходи“, каза още Илиева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Счети друг
преди 4 годиниДо Анонимен. Така е по закон. Аз лично от години не разбирам нуждата да се публикува една камара информация при положение, че я четат само одитори, счетоводители и евентуално данъчни, но закона казва друго. Нека да променят закона и съм сигурен, че всички колеги ще са щастливи от този факт. Другото нещо, което мен ме интересува е дали ще приемат удължаване на срока за годишно приключване до 30.06. за което се говори напоследък.
7
Анонимен
преди 4 годиниДо Счети друг-И за чий х** одиторски доклади, счетоводна политика, пояснителни бележки са публична информация ? - Който може да чете отчети- да чете, на останалите по една студена вода.
6
Счети друг
преди 4 годиниНещо не ми е ясно как ще стане цялата схема ? В ТР се публукава целия ГФО барабар с одиторски доклади, счетоводна политика, пояснителни бележки и т.н. В НСИ се публикуват доста справки, които въобще не фигуррурат в ГФО, а се вадят от счетоводните регистри.За фирмите по НСС може би ще е по-лесно, но за тези по МСС ще е доста по-трудно. Не че не искам да стане, но просто ми изгллежда трудно постижимо от гледна точка на нивото на ИТ в държавата.