Архив: Булфото

Работата на тол системата не зависи от изборите и реформата в пътния сектор няма цвят.

Това коментира регионалният министър Петя Аврамова, като обясни, че процесът, свързан с въвеждането на тол такси, не е обвързан с местния вот.

"Предстои последна среща на Консултативния съвет, който сме сформирали към МРРБ, на който окончателно да бъде обявена тарифата и обхватът, така че да можем да продължим с последващите действия, нотифициране в ЕК, доклад на Световната банка“, уточни тя.

Тол системата работи в момента тестово, като реалното събиране на такси за камионите над 3.5 тона се очаква да започне от март догодина.

Аврамова обяви днес, че правителството дава "зелена светлина" за строителството на скоростния път Мездра-Ботевград с одобрен максимален размер на разходите от АПИ за малко над 419 млн. лв. Предвижда се участъкът да е готов до 2023 г., а средствата за него ще дойдат именно от тол таксите и винетните такси в следващите години.

Освен това за първи път изпълнителите ще получат парите си след цялостно завършване и приемане на изградените участъци.

"За нас това е пилотен начин на финансиране и вярвам, че това ще действа дисциплиниращо на изпълнителите, за да работят максимално мобилизирано", заяви Аврамова.

Тя изтъкна, че трафикът от Дунав мост 2 към Кулата, който минава по тази отсечка, е голям, тежкотоварен и създава много рискови моменти за участниците в движението.

Отсечката е разделена на два лота – с дължина съответно 19.3 км и 13.4 км.

Ще бъдат изградени кръгови кръстовища при Мездра, Дерманци, Ребърково, Люти дол Скравена и Ботевград. Ще има и площадки за отдих по трасето, а при Люти дол две тунелни съоръжения. Предвидено е изнасяне на трафика извън населените места чрез изграждане на обходи.

Стойността на Лот 1 е близо 133 млн. лв без ДДС, а на Лот 2 – над 222 млн. лв. Предстои сключване на договори с избраните изпълнители. Очакванията са строителните работи на терен да започнат до края на годината.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase