Снимка: архив "Булфото"
fallback

Не протест, а мирно шествие в подкрепа на правителството видя в блокадата на камиони и автобуси на 17 май по време на срещата на върха ЕС – Западни Балкани в София депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.

Темата за недоволството на превозвачите беше повдигната за пореден път от социалистите, които пак обвиниха кабинета в бездействие и така си докараха гнева на управляващите.

Според левицата правителство е пропиляло възможността да действа на ниво Съвет на ЕС в защита на българските превозвачи и едва ли австрийското председателство ще ги защити по-добре.

Oще по темата

"Предложените в законодателния пакет на ЕС промени в регулациите за товарни превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор и могат да доведат до фактическото му унищожение в България. Действително заплашеният от унищожение сектор сформира 17% от брутния вътрешен продукт на страната ни и осигурява заетост на над 190 хил. души", отсече Димитър Данчев в декларация от името на групата на червените.

Според него "благородният мотив", че предложеният пакет за мобилност е в защита правата на работещите и тяхното по-добро заплащане, всъщност лишава от работа огромен брой у нас.

Данчев настоя, че българското правителство не е изпратило нито едно изявление по темата до този момент, а е имало цяла година за дипломация и политика.

"Българското правителство пропиля една година, без да работи за създаване на коалиция от държави, които да се противопоставят на онези държави от ЕС, които подкрепят законът "Макрон", настоя той.

Станислав Иванов обаче го опроверга като посочи, че правителството е реагирало само няколко дни, след като е бил предложен Пакетът мобилност.

Той е бил предложен на 31 май миналата година, а седем дни след това транспортният министър Ивайло Московски е представил позицията на кабинета, в която се очертават червените линии, от които България не отстъпва. Кабинетът е против изискването шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, да не се спи в кабините на камионите, както и правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

"Тази позиция продължава да се защитава от българското правителство и не може да се говори, че е загубило една година, а вие преди една седмица влязохте в тази тема и я експлоатирате, защото ви е изгодно, вие наслагвате напрежение в този бранш, а не помагате на превозвачите", скочи Иванов на левицата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Мюмюниуел Макарон

преди 5 години

Ааа много разбирачи.. Оказа се че шофьорите са някакви невменяеми зомбита изпратени на протест. Нищо че тея хора са в кухнята на нещата... Други мухлювци им обясняват как макарона не може да спи завалията само и само да уреди живота на бг камионероси. То о сега няма никаква спънка да идеш да работиш в чужда фирма.. Ама я ги питайте колко са доволни.. В бг един път в годината пак спат в камиона само че са заключени в бази на фирмата дискриминация и спукване от бач.

9

Анонимен

преди 5 години

БКП изпратило някакви пишман шофьори от своите фирми на измислен протест. И за какво да са недоволни шофьорите? Че ще бъдат бели хора и няма да се гаврят с труда им ли? Недоволни да червените чорбаджии, че ще трябва да дават пари и да не експлоатират работника. Западните фирми не фалират. А нашите вземат пари като тях. Само заплатите нищо общо.

8

Шефа

преди 5 години

Ами да , подкрепа за кабинета , какво да каже Станислав Иванов от ГЕРБ!Ако питате някой шофьор на ТИР ще се разбере , че подкрепата е с бухалки по гърбината на ГЕРБ .....за здраве и акъл!

fallback