Снимка: архив "Булфото"

Не протест, а мирно шествие в подкрепа на правителството видя в блокадата на камиони и автобуси на 17 май по време на срещата на върха ЕС – Западни Балкани в София депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.

Темата за недоволството на превозвачите беше повдигната за пореден път от социалистите, които пак обвиниха кабинета в бездействие и така си докараха гнева на управляващите.

Според левицата правителство е пропиляло възможността да действа на ниво Съвет на ЕС в защита на българските превозвачи и едва ли австрийското председателство ще ги защити по-добре.

Още по темата

"Предложените в законодателния пакет на ЕС промени в регулациите за товарни превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор и могат да доведат до фактическото му унищожение в България. Действително заплашеният от унищожение сектор сформира 17% от брутния вътрешен продукт на страната ни и осигурява заетост на над 190 хил. души", отсече Димитър Данчев в декларация от името на групата на червените.

Според него "благородният мотив", че предложеният пакет за мобилност е в защита правата на работещите и тяхното по-добро заплащане, всъщност лишава от работа огромен брой у нас.

Данчев настоя, че българското правителство не е изпратило нито едно изявление по темата до този момент, а е имало цяла година за дипломация и политика.

"Българското правителство пропиля една година, без да работи за създаване на коалиция от държави, които да се противопоставят на онези държави от ЕС, които подкрепят законът "Макрон", настоя той.

Станислав Иванов обаче го опроверга като посочи, че правителството е реагирало само няколко дни, след като е бил предложен Пакетът мобилност.

Той е бил предложен на 31 май миналата година, а седем дни след това транспортният министър Ивайло Московски е представил позицията на кабинета, в която се очертават червените линии, от които България не отстъпва. Кабинетът е против изискването шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, да не се спи в кабините на камионите, както и правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

"Тази позиция продължава да се защитава от българското правителство и не може да се говори, че е загубило една година, а вие преди една седмица влязохте в тази тема и я експлоатирате, защото ви е изгодно, вие наслагвате напрежение в този бранш, а не помагате на превозвачите", скочи Иванов на левицата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase