Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.
Според бившия транспортен министър Петър Мутафчиев в защита на превозвачите трябва да се мобилизира цялата държавна власт.
"Трябва да се търси баланс между позицията на всички държави-членки в ЕС. Може да търсим обединена позиция с други по-малки държави. Нужно е подкрепа на поне 35% от държави като Гърция, Кипър и други", категоричен е бившият министър на транспорта в "Денят ON AIR".
По думите му има около 60 хил. камиона извън България, които пътуват в международния трафик.
"Това е най-бързо развиващият се бранш у нас. Трябва да има ясни цели и стратегии, които да предприемем. Всеки в ЕС гледа от своята камбанария. Макрон бе избран за президент и дойде в България, за да говори по тази тема", уточни той пред Bulgaria ON AIR.
Мутафчиев е на мнение, че голяма роля в решаването на въпроса е в ръцете на правителството. Ако то успее да реши проблемa, управляващите заслужават сериозни адмирации.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
24
ognyanz
преди 5 годиниДо Анонимен 24: "Превозвачите искат да запазят правото си да плащат ниски заплати на шофьорите си" - да, вярно е. Въпроса е: могат ли да им дадат европейски заплати без да фалират? Ако сме сигурни, че могат, да се съгласим с това, което предлага Макрон. Командировъчни като в Западна Европа, спане по хотели (а камиона в охраняем паркинг), връщане до България на всеки три седмици. Не ми се вярва да могат да си го позволят. Да ги оставим ли да фалират?
23
Анонимен
преди 5 годиниНикой не може да оспори силното лоби на превозвачите!Да вдигнат те българското правителство и парламент (профсъюзи на се забелязват!) срещу шофьорите!?Но най голямата лъжа е ,че българския БВП се крепи от международните превозвачи.
22
Анонимен
преди 5 годиниДо 24Щом работят, значи им изнася. А и заплатите им не са ниски.Вероятно ги цакат със осигуровките, но тава не е болката на французите.