Снимка: МС
fallback

Родните превозвачи, които готвят протест на 15 и 16 май, днес, преди срещата на европейските лидера в София за западните Балкани, имат пълната подкрепа на правителството.

Oще по темата

Ресорният министър Ивайло Московски отсече след среща на представители на бранша и премиера Бойко Борисов, че кабинетът не подкрепя Пакета за мобилност, за който настояват най-вече Франция и Германия.

Част от изискванията, включени в пакета, са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица се изкарва в хотел, промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.

Московски увери, че темата ще бъде конкретно дискутирана на срещата на премиера Борисов с президента на Франция Еманюел Макрон и канцлера Ангела Меркел в сряда и четвъртък.

"Държа да подчертая, че позицията и до момента на ресор "Транспорт" не кореспондира с исканията от страна на Франция за пакета за мобилност. Нашите колеги на ниво работна група, които обсъждат текстовете и които участват на заседанията, с представители на всички останали държави, категорично са заявявали позицията, която е такава и на представителите на транспортния бранш в България. Разминаванията са на няколко места. На първо място – става въпрос за задължителното връщане на водачите на транспортните средства у дома – категорично сме против", каза той.

Според него става въпрос за нарушаване на човешки права и няма как да бъдат задължавани свободни граждани да прекарват почивката си на някое определено място.

"Вторият спор е за времето, за което трябва да бъде направена тази почивка, тоест брой седмици. Третата тема, която не се приема от България е за възможността за почивка в кабините на превозните средства, защото когато има щета върху товара или превозното средство, а водачът не е на място, застрахователните компании не изплащат обезщетения. Искането във Франция е превозвачите да извършват своите почивки в хотели или мотели, а това се прави, но тогава, когато има възможност да се обезпечи сигурността на товара и превозното средство, а именно някъде по-близо до тези хотели – паркинги със необходимата охрана", разясни Московски.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

59

Анонимен

преди 5 години

На крива ракета космосът й пречи... Българският "бизнес" се крепи на липсата на контрол и възможността за кражби, укриване на данъци и експлоатация на работната ръка. В момента, в който (естествено отвън) се поиска някакъв контрол, "бизнесът" ни надава вой, защото знае, че ще му излязат кирливите ризи и ще се срине за броени седмици... Управляващите тук (и бизнес, и политици) не искат хората да се почувстват силни и с права. Това е единствената им възможност да се задържат на позициите си...

58

Анонимен

преди 5 години

Да се надяваме , че ви стана ясно...Колко е демократична европата..И че си гледа само нейния интерес

57

драйвърс бегайте

преди 5 години

завалийте що багаж и стока му докараха та нема да ги подкрепи. ако започна тираджии да ни напускат при странни обстоятества например като казват думите "БИРАТА", "АЛОТО" и "ДАНЪЧЕН ИНСПЕКТОР" знете кой Пудьо на кой Цуран е *** одходните порти

fallback