Архив: Булфото

България наистина прилича на строителна площадка - строят се магистрали, ремонтират се пътища, мостове, тунели. Обществените поръчки са публични и прозрачни, работи се на светло - под прожекторите. Това каза регионалният министър Николай Нанков по време на изслушването му относно напредъка по приоритетните пътни проекти.

С думите си Нанков задочно отговори на критиката на опозицията за некачествен строеж на пътищата и на президента Румен Радев, който миналия месец призова "да включим прожекторите и да осветлим процесите в България".

Регионалният министър настоя, че обществените поръчки се провеждат прозрачно и по всички правила, а доказателството за това е големият брой участници. Той отчете, че за изминалата година са стартирали пътни проекти за приблизително 1,4 млрд. лева и са сключени договори за строително-монтажни дейности за почти 500 млн. лева.

Като основен приоритет Нанков посочи изграждането на АМ "Хемус". По думите му тя може да е напълно завършена през 2024 г.

"До края на годината ще се изпълняват 77 км, нови 85 ще се търгуват и остават само около 90 км от Велико Търново до Буховци, които през 2019 г. ще търгуваме и ще започнем тяхното изграждане", отчете той.

За другия приоритетен проект - АМ "Струма" регионалният министър посочи, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде завършен с 8 месеца по-рано. Той допълни, че се очаква през май следващата година да започне и изграждането на най-тежката и скъпа отсечка - Кресненското дефиле, която ще коства около 800 млн.

Нанков допълни, че другите приоритетни проекти са пътят между Видин и Ботевград, работи се и по проектирането на магистралата Русе-Велико Търново.

Министър Нанков нарече спекулации, че пътищата в България са скъпи и настоя, че по данни цената на 1 км магистрала у нас е най-евтина.

"България строи най-евтините магистрали в Европа. По официалната информация средната цена на 1 км магистрала в България е 3 млн. и 100 хил. За сравнение в Сърбия е 5,5 млн., в Румъния 6,43 млн., в Гърция - 10,28 млн., в Словакия - 13 млн., в Македония - 5,5 млн., аргументира се министърът и настоя, че най-скъпата магистрала у нас е отсечка на АМ "Люлин", строена през 2006 г. за цена от 8,1 млн. евро.

Според левицата пък изслушването на регионалния министър е било "кризисен PR без съдържание" и обвиниха, че не са били обсъдени проблемите.

"Красивите трасета няма да заблудят хората, да намалят катастрофите. Магистралите у нас се строят не за безопасно движение, а за да се усвояват милиарди", отсече червеният Таско Ерменков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase