Снимка: Булфото

Заради безпаричие на места пътната маркировка е нарушена, а знаците са изпочупени или направо липсващи. Това прави рискови родните пътища, но строителният министър Николай Нанков се надява на бързо въвеждане на тол системата, защото с нея бюджетът за стопанисването им ще нарасне в пъти.

Иначе от АПИ преди настъпването на зимния сезон проверявали хоризонталната маркировка и пътните знаци, за да се гарантира безопасността на движението.

За маркировка на републиканската пътна мрежа досега са похарчени 10 459 250 лева, а за производство, доставка и монтаж на пътни знаци – 1 529 010 лв., обяснява Нанков в отговор на депутатски въпрос. До края на годината ще бъдат похарчени още 995 хил. лв. за маркировка и над 10 000 лева за знаци.

Нанков признава, че макар и маркировката и сигнализацията по родните пътища да са ключови за безопасността на движението и заради това да са приоритет за АПИ и МРРБ, ограниченият бюджет не позволява дейностите да бъдат изпълнени в пълен обем.

Всяка година през април – октомври се прави проверка на маркировката и на знаците. Когато времето позволява, както е през тази година, възстановяването им е продължава и през ноември - декември.

Природни бедствия като градушки, наводнения, свлачищни процеси оказват негативно влияние върху състоянието на пътищата. Не по-малка обаче е ролята за лошото състояние на пътищата и на вандалите,  които чупят пътните знаци и трият маркировката.

Възстановяването им се пада основно върху бюджета на АПИ, в който парите никога не са достатъчни.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase