fallback

По подобобие на Германия и у нас може връщането на километража на колите да се криминализира. Предложението е на СБА.

Лишаване от свобода може да се налага за случаи на катастрофи с возила с променен пробег или при рецидиви с подправяне на километрите на возила от едно лице, обясни пред "Монитор" инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Според експерта може да се налагат и административни наказания - глоби или принудително спиране на дейността на фирми или частни лица, които продават коли с върнати километражи.

По-големият пробег на една кола личи най-често по изгаряне на много масло и липса на мощност. Освен това много често подобни коли се продават без сервизни книжки.

"Най-добре се вижда дали има промяна в пробега със софтуер на оторизирани сервизи", съветва Панчев.

Той е категоричен, че манипулациите се правят с цел повишаване на цената. По думите му най-малко с 30% може да се увеличи стойността на автомобила в зависимост от годините и състоянието му.

Експертът обяснява например, че 20 хил. километра годишно е малък пробег за кола от Германия. Ако искаме да се ориентираме за реалните километри на автомобил от Италия, трябва да сметнем годините й по 35-40 хил. км, колкото е средногодишният пробег на возило там. За колите от Германия километрите са между 30 и 35 хил.

Предложението на СБА за криминализирането на връщането на километражите ще бъде внесено с началото на новия политически сезон в парламента.

Трябва да се направи сметка колко такива случаи има установени, какви са практиките в тази насока, коментира Иван Вълков, зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт. Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, каза още той. И допълни, че не всяко нещо може да е наказателно, за това трябва много внимателно да се обмисли.

Например търговци, които извършват подобна дейност да бъдат санкционирани така, че те вече да не могат да я изпълняват. Не може да се говори така общо, но темата е сериозна и трябва да се повдигне дискусия категоричен е Вълков. Депутатът е убеден, че няма адекватен анализ на положението.

Народният представител очаква през новия парламентарен сезон да бъде внесен и проект на закон за сервизите, като вече има готови текстове. Но имаме поети ангажименти да се приеме първо Законът за движение по пътищата и след това ще се говорят и за други промени, обясни Вълков. По негова информация около 10 хил. са сервизите, които работят в страната, без да има нормативна база, която да регламентира дейността им.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

50

--

преди 7 години

Ето какво ми се случи миналата година:Гледам в една автокъща свалят от камиона запазена Киа Соренто от Италия..Много ми допадна, търсех си джипка, подобна.. Паркираха я и аз казвам:-Шефе, да да я разгледам,докато вътре е още с "италианския" въздух...-Отваряй, гледай, отговаря джамбазина... Отварям,гледам ключовете са на таблото и веднага дадох на контакт,изписа 310 000 км на дисплея... Тръгвам си, след седмица минавам пак.Опаа, същата Киа, отварям давам на контакт, пише 140 000 км...???

49

Никола

преди 7 години

Да умножаваш годините по 20-30хил км е наивно , това може да важи за България , за Западна Европа спокойно смятайте 100 000 км на година , най -вече за колите от средния бизнес клас , спортните модели и разните тунинговани бангии . Малолитражки може и да се намерят на по-малко км , но карани само градско . В мобиле.де често има авто-къщи в Германия с име като "Али Реза" или някой "ич" даже попаднах на българско име ...и познайте това беше колата на най-малко км и най-евтина !!!

48

Кривондел

преди 7 години

Който иска - да влезе в немския мобайл и да види как автомобили на същите години и уж същите километри като тия тук са поне 30% по-скъпи дори от внесените от Германия и продавани тук. Пък после си отговорете - дали автокъщите са благотворителни дружества, или ви продават коли с върнати километражи и ремонтирани катастрофирали МПС-та. Немският мобайл е добро сравнение с колко ни лъжат.

fallback