Снимка: архив, БулФото
fallback

Темата за оборудването за АЕЦ "Белене" е доста сложна и разговорите сега започват. Това заяви външният министър Даниел Митов, който е част от делегацията ни в Иран.

Oще по темата

"Трудно можем да говорим за конкретни параметри, но е необходимо да се дефинира пред иранската страна сегашната ситуация между нас и "Росатом", а оттам нататък да се види дали иранската страна проявява интерес", каза Митов, цитиран от правителствената пресслужба.
 
"Европа е наясно с разговорите, които водим в момента. Ако ядрената програма на Иран е насочена само за граждански цели, а нашето желание за сътрудничество е в тази сфера, Европа няма проблем с това", допълни външният министър.

Той каза още, че след премахването на санкциите в Иран съществуват много възможности за сътрудничество и ние сме длъжни да намерим всички опции за увеличаване на търговския си стокооборот. България има намерението да се превърне в газоразпределителен център и той вече придобива своите параметри, коментира Митов.

По думите му правителството търси възможно най-много източници на газ, така че да диверсифицираме възможностите както за нашия вътрешен пазар, така и за пренос. Разговорите по въпроса продължават и иранската страна е заинтересована от този тип сътрудничество.
 
Знаем позицията на Израел по отношение Иран, знаем много добре какви са техните притеснения и се стараем да ги адресираме. Не мисля, че българската страна, а и ЕС, има намерение да застрашава отношенията си с Израел или да влиза в договорки или параметри, които биха попречили на добрите взаимоотношения с Израел и на тяхното развитие. Няма база за притеснение. Нашите израелски колеги също са наясно, че тук става въпрос за търговски взаимоотношения, които са взаимно изгодни и по никакъв начин не застрашават Израел, смята дипломат номер 1.

Транспортният министър Ивайло Московски пък коментира, че инициативата за изграждането на транспортния коридор между Персийския залив и Черно море е на иранската страна, защото за тях е важно да имат и друга алтернатива, освен преминаването през Турция.

"Ангажирани са Армения, Азербайджан, Грузия, както и България. Изграждането на този коридор ще има добавена стойност за всички страни и не става въпрос да се елиминира преминаването през Турция, а да има допълнителна алтернатива, освен това преминаване. При необходимост можем да изградим специализирани терминали на пристанищата Варна и Бургас", уточни той.

Пътното трасе през южна България вече е напълно готово, до няколко години ще е готово и железопътното, през София за сръбска граница. До две седмици в България ще се проведе среща на експертно ниво между специалисти от различните държави.

Финансовият министър Владислав Горанов и иранският министър на икономическите въпроси и финансите Али Тайебния пък се разбраха Република България и Ислямска република Иран да работят за задълбочаване на икономическите си отношения и синхронизиране на действията срещу данъчните и митническите измами.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

35

Анонимен

преди 7 години

Абе Митов що за хора сте бе ? Айде сега да чакаме европейската комисия да си кажд мнението,айде сега да не разсърдиме Израел .Митоооооов нека да си гледаме интереса като държава и народ ,стига сме цункали задниците на тоя и оня .Ако трябва и е изгодно трябва да правим бизнес и с Папуа Нова Гвинея Меркел като ги сипе едни редки и миризливи да не би да.пита някого....

34

Анонимен

преди 7 години

Митуф, беляне за военни цели ли е1 умникооо?

33

Анонимен

преди 7 години

Бате ви Бойко ще го продаде,за да може да си понапълни жобовете преди да сдаде власта.

fallback