Снимка: bTV
fallback

Винетната система предполага актуализация от около 5 лв. на година. Реалната цена на винетката е 150 лв. но не взехме това решение, защото подобна цена щеше да е трудно поносима за хората, обяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по повод решението на правителството цените на винетките да се увеличат от следващата година.

"Винаги можем да спорим какво е справедливо, но от 2004 година в България е въведена винетната система и тогава отпада пътният данък", добави тя.

Таксата за годишен стикер се повишава от 67 лв. на 97 лв., на месечната – от 25 лв. на 30 лв., а на дневната – от 10 на 15 лв.

За автобусите, отговарящи на стандарта Евро 1 и 2, годишната винетка се вдига до 1050 лева, а за тежкотоварните камиони над 12 тона, винетките според екологичния стандарт стават съответно 1743 и 1340 лева.

Oще по темата

"Който руши повече, ще плаща повече и постепенно ще се въведе тол такса за тировете и те ще плащат на изминато разстояние", обясни министърът на регионалното развитие. Предстои обществена поръчка за новата система, както и за въвеждане на електронни винетки.

Мотивът е, че са нужни средства за строителство на нови пътища и ремонт на съществуващите, както и фактът, че цената на винетките е замразена от 2008 година, а оттогава минималната заплата се е увеличила над 60%.

Относно сравнението с други държави – цена на винетка, дължина на магистралите и средна работна заплата - Павлова призова да не се сравняваме с Румъния, защото те имали само една магистрала, а на места там пътищата били по-лоши от нашите.

Министърът на регионалното развитие уточни, че именно ниските заплати у нас са били причина години наред да не се увеличава цената на винетката.

Относно коментарите на шофьорите, че не може да се плаща по-висока цена за тези лоши пътища, Лиляна Павлова обяви, че спорът дали първо трябва да е плащането или ремонтът е като този за кокошката и яйцето.

Тя обеща правителството да се постарае максимално много в ремонта на третокласните пътища, които са в най-лошо състояние, но уточни, че те няма как да бъдат подновени още следващата година.

Павлова обяви, че държавата има готовност за зимата – 2000 почистващи машини ще бъдат разположени на 2500 опорни пункта.

"Бих казала, че имаме готовност, но нека всеки един от нас да е мобилизиран – да има зимни гуми и да караме през зимата със съобразена скорост", призова министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

275

Безпартиен

преди 8 години

А на тези, които не са заделили в никой джоб по някой лев за допълнителни извънредни разходи, да отидат на курсове по финансова грамотност, как да се научат да пестят дори и от мизерните заплати. Този който пътува и винетката му е необходима всеки ден, а не 2-3 пъти годишно няма има проблем да ги даде. 30 лева са няколко часа повече работа. Хора работете повече за да не ревете за 30 лева. Държавата сме НИЕ.Ние строим. Оставете ги политиците да се ядат в гробищата чак. Важно е с каква нагласа сме

274

Безпартиен

преди 8 години

Проблемът не е в тези 97 лева ... Аз съм съгласен да ги платя и , но да има адекватност отсреща. Винетките ги въведоха, защото никой не плащаше пътен данък и в резултат на това, пътищата през 90-те до 2003-4 бяха в плачевно състояние наистина ( и сега има също доста за оправяне). Строи се малко повече, но от обществени поръчки се краде тройно повече. Проблемът е в тоя *** закон за обществените поръчки. За там трябва да са протестите, а не че ще дадеш 97 вместо 67 лева..... това е смешно.

273

Анонимен

преди 8 години

Реалната средна заплата трябва да е над 5000лв. Съобразете се с това тиквеници...Или ще плотите скъпо на народа!

fallback